Apple’ın Yeni Ürünü Vision Pro’nun Pahalı Fiyatının Ardındaki Sırlar
Teknoloji devi Apple, Vision Pro adlı yeni ürününü piyasaya sürdü ve fiyat etiketi olan 3.500 dolarla dikkat çekti. Özellikle 19 Ocak’ta başlayan ön siparişlerde cihazın talebi hızla artarken, bazıları ise bu yüksek fiyatın nedenini merak ediyor.
Apple CEO’su Tim Cook, Vision Pro’nun neden bu kadar pahalı olduğu sorusuna cevap verirken, başlığın teknolojik özellikleri için 5 bin adet patente sahip olduğunu vurguladı. Cook, “Fiyatı düşündüğünüzde, ürünün içinde inanılmaz bir teknoloji var” dedi.
Apple’ın finans müdürü Luca Maestri ise Vision Pro’nun, perakende devleri Walmart ve spor giyim markası Nike gibi büyük şirketler tarafından kullanılma düşüncesinin olduğunu açıkladı.
Vision Pro, içerisinde iki Apple Silikon çipine, 600 uygulamaya ve oyunlara sahip. Kullanıcılarına fiziksel çevrelerinde dijital içerikleri deneyimleme imkanı sunan başlık, yıllar süren çalışmaların ürünü olarak öne çıkıyor. El takibi, haritalama ve diğer birçok özellik, yapay zeka tarafından yönlendiriliyor.
Ancak, cihazın ilk kullanıcı izlenimleri, başlığın ağırlığı nedeniyle biraz hantal olabileceğini gösteriyor. Bu durumu bazıları, belki de 5 bin patente atfedebilirler.
Bu çerçevede, Vision Pro’nun fiyatının yüksek olmasının sadece bir ürün maliyeti değil, aynı zamanda teknolojinin geleceğine yapılan bir yatırım olduğunu düşünebiliriz. Apple, bu ürünüyle sadece bir kulaklık sunmuyor, aynı zamanda geleceğin dijital deneyimlerine bir pencere aralıyor gibi görünüyor.
Ne düşünüyorsunuz?
Fikrini bilmek güzel. Yorum bırakın.