Siegfried Marcus ,Carl Benz, Wilhelm Maybach, gibi isimlerden 10 veya 15 yıl önce benzinle çalışan bir arabayı zaten yapmıştı. Marcus, otomobil tarihinde adını duyurmuş büyük mucitler arasında genellikle unutulur.
1833 yılında Almanya’da doğan Marcus, teknik bir deha idi ve hayatını yenilikçi icatlar yaparak geçirdi. Marcus, elektrik lambası, manyeto ateşleme sistemi ve birçok önemli buluşun mucidiydi. Ayrıca, ilk karbüratörü tasarlayarak patenti 1864’te aldı.
İlk aracı 2 zamanlı bir içten yanmalı motor ile basit bir düzenek üzerine kurulmuştu ve tekerlekleri elle döndürerek çalışıyordu. İkinci aracı ise daha gelişmişti; dört zamanlı bir benzin motoru, yeni bir karbüratör ve magneto ateşleme sistemi içeriyordu. Bu araç, saatte 16 kilometre hıza ulaşabiliyordu.
Marcus’un başarıları, ne yazık ki, tarihin karanlık dönemlerinden birinde gölgede kaldı. 1938’de Avusturya’nın Nazi Almanyası tarafından ilhak edilmesiyle Marcus, tarih kitaplarından silindi. Ancak savaş sonrası Marcus’un katkıları tekrar gün yüzüne çıkarıldı ve unutulmuş mirası onurlandırıldı.