Netflix, DVD Postalama Hizmetini Sonlandırıyor: 25 Yılın Ardından Bir Dönemin Kapanışı
Netflix, 25 yıl önce ABD’de DVD postalama hizmeti olarak başladığı yolculuğunu sonlandırıyor. Dünya çapında 238 milyon kullanıcısı bulunan platform, uzun süredir hizmetin bir parçası olmayan birçoğu için neredeyse unutulmuş olan bu DVD postalama hizmetini sonlandırma kararı aldı. Ancak, bu hizmetin sonunu bekleyen az sayıdaki sadık aboneye bir veda hediyesi olarak son DVD’lerini gönderme kararı aldı.
Netflix’in kurucu ortağı ve ilk CEO’su Marc Randolph, DVD postalama hizmetinin sonlandırılmasıyla ilgili olarak “Bu çok acı bir durum. Bu günün geleceğini biliyorduk ama mucizevi olan şey 15 yıl önce yaşanmamış olması.” şeklinde açıklamalarda bulundu.
1997 yılında kurulan Netflix, o zamanlar kiralama pazarının lideri olan Blockbuster’a meydan okuyarak DVD-by-post hizmetini başlattı. İlk DVD, Tim Burton’ın “Beetlejuice” filmiydi ve Mart 1998’de gönderildi. Şirket o zamandan bu yana 5,2 milyardan fazla DVD gönderdi. En popüler film ise Sandra Bullock’un başrolünde olduğu “The Blind Side” oldu.
Ancak, DVD postalama hizmetinin artık ana odak olmadığını ve kullanıcıların internet bağlantısı üzerinden içerikleri izlemeyi tercih ettiğini fark eden Netflix, 2011 yılında DVD işini yayın işinden ayırmaya karar verdi.
Netflix, DVD abonelerinin sayısını belirtmiyor, ancak tahminlere göre şu anda 1 milyondan az kişi bu hizmete abone. DVD postalama hizmetinin sona ermesiyle bir dönem kapanmış oldu ve Netflix, dijital içerik dağıtımına odaklanmaya devam edecek.
Ne düşünüyorsunuz?
Fikrini bilmek güzel. Yorum bırakın.