Gerilla pazarlama, klasik televizyon reklamları, ilanlar ve diğer geleneksel yöntemlerin aksine, asiliği ve yaratıcılığıyla sokaklarda boy gösteren reklam kampanyalarıyla dikkat çekmeyi hedefleyen özgün bir pazarlama yaklaşımıdır.
Bu asi ve eğlenceli pazarlama taktiği, mizah, yaratıcılık, çarpıcılık ve akılcılık gibi unsurları kullanarak geleneksel yöntemlere meydan okuyarak sıra dışı olmayı amaçlar.
Özellikle sınırlı bütçeye sahip işletmeler için gerilla pazarlama, zekice planlanmış yaratıcı kampanyalarla işletmelerin ve markaların küçük bütçelerle büyük etkiler yaratmasını sağlar.
Ülkemizde de gerilla pazarlama örnekleri sıkça görülmektedir. Bu tür pazarlama kampanyaları, sokaklarda karşımıza çıkarak bizleri şaşırtır ve etkileşim yaratır. Türkiye sokaklarında da karşılaştığımız yaratıcı gerilla pazarlama örnekleri oldukça ilgi çekicidir.
Yaratıcı ve dikkat çekici gerilla pazarlama örneklerini görmek için aşağıdaki içeriğimize göz atabilirsiniz:
Samsung, Yaratıcı Bir İlan Panosuyla Rakiplerine Göz Kırpmayı Unutmuyor.
Bu reklamla Samsung, bazı rakip markaların şarj sorununa dikkat çekmek istemiş.
Yemeksepeti, Altın Tepside Sunulan Fırsatı Anında Kullanıyor!
Yemeksepeti’nin, bu fikrin sahibine bir tepsi fıstıklı baklava ısmarlaması yakışık alırdı değil mi? Umuyoruz ki öyle bir hoşluk yapmışlardır.
Efsaneler ölmez, sadece şekil değiştirir!
Evet, doğru tahmin etmişsiniz. Bu reklam biraz tanıdık geldi, çünkü aslında bu marka, Türkiye’nin unutulmaz reklamları arasında yer alan ve Telsim tarafından yapılan bir reklamın uyarlamasını yapmıştır.
İşte o unutlmaz Telsim reklamı:
Black Mirror’ın Yeni Reklamlarında Türkiye’den Eşsiz ve Absürt Hikayeler
Yani aslında Black Mirror’ın tam içindeyiz!
Axess, zekice bir tasarlanmış reklam ile bu argümanı en iyi şekilde anlatmış!
IKEA, Bekarlar Günü’nde Akıllı Düzenleme ile Şaşırtıcı İlham Veriyor
Yaratıcı bir yaklaşımla hem sözlü hem de görsel olarak bizlere ulaşmayı başaran Axess, mesajını en iyi şekilde iletmeyi başarmış.
Kekstra, adına yakışır bir reklam panosu ile bizleri etkilemeyi başarmıştı.
Türk Eğitim Vakfı tarafından yapılan “Bu Çanta Kimin?” kampanyası da oldukça ses getirmişti.
Kadıköy Belediyesi tarafından yapılan bu gerilla pazarlama ise toplumun kanayan yarasına dikkat çekiyordu.
Kaynak: www.webtekno.com
Ne düşünüyorsunuz?
Fikrini bilmek güzel. Yorum bırakın.