Myspace belgeseli üzerinde çalışmalar başladı. İlk sosyal medya platformlarından biri olan Myspace’in hikayesi beyaz perdeye taşınıyor. My Chemical Romance, Lily Allen ve Katy Perry gibi isimlerin yükselmesine katkı sağlayan, dijital dünyanın erken dönemlerinden biri olan Myspace’in öyküsü seyircilere sunulacak.
Myspace, 2003 yılında ABD’de kurulan bir sosyal medya platformuydu ve o dönemin en popüler internet mecralarından biriydi.
Bu belgesel, 69: The Saga of Danny Hernandez ve Everybody’s Everything gibi belgesellere imza atmış olan Gunpowder & Sky’ın yeni bir yapımıdır.
Myspace belgeseli için çalışmalar yapan şirketlerden biri de Netflix’teki “Amend: The Fight for America” ve Freeform’daki “The Deep End” gibi dizilerin arkasındaki isimlerden olan Tom Yellin’in yönettiği The Documentary Group ile Gunpowder & Sky’dır. Yapımın yönetmenliğini ise “I Love You, You Hate Me” ve “The Bill Murray Stories: Life Lessons Learned from a Mythical Man” gibi filmleri yönetmiş olan Tommy Avallone üstlenecektir.
Myspace Belgeseli Sosyal Medyanın İlk Şirketlerinden Birisinin Tarihine Odaklanacak
Belgesel, Myspace’in kurucuları Tom Anderson ve Chris DeWolfe ile şu anki sahipleri Viant Technology tarafından yönetilen Tim ve Chris Vanderhook’un buluşmasını anlatacak. Ayrıca film, Myspace’in ilk günlerinde yer alan pek çok orijinal ekip üyesinin yanı sıra platformun başlangıcına katkıda bulunan önemli isimleri de içerecek.
Myspace, gençler ve müzik hayranları arasında büyük bir ün kazandı ilk yıllarında. Sonraki dönemlerde Facebook’un bu şirketi geride bıraktığını gördük, ancak Myspace o dönemde oldukça büyük bir etki yaratmayı başardı.
Şirket 2005 yılında News Corp tarafından 580 milyon dolara satın alındı. Belgeselin yapımcılığını üstlenecek isimler ise Gunpowder & Sky CEO’su Van Toffler ve Trent Johnson, Viacom’da görev almıştır.
Toffler belgesele dair şunları söyledi:
“MTV’de çalışırken hepimiz Myspace’e, müzisyenlerle hayranları ve hayranlarla diğer hayranlar arasında nasıl filtresiz bir bağlantı kurabildiklerine kafayı takmıştık. Onu keşfetmeye, onu satın almaya, onunla arkadaş olmaya, hatta onu taklit etmeye çalıştık. Sonuçta medya ve teknoloji onunla ilgili her şeye göz diktiği için onu gözlemledik. Myspace olmadan TikTok olmaz, Facebook olmaz, YouTube olmaz, Instagram olmaz, sosyal medya olmaz. İlk girenler her zaman en büyükler ya da en son ayakta kalanlar değildir. Ancak yol boyunca bazı şeyleri kırdıkları ve anlatacak hikâyeleri olduğu kesindir.”
Yönetmen Tommy Avallone ise şu ifadeleri kullandı:
“Başlangıçta Myspace’te olduğumu hatırlıyorum. Aslında Myspace şimdiki eşimle ilk konuşmaya başladığım yerdi. Harika zamanlardı. Telefonlarımız hayatımızı ele geçirmeden önce internet bir tür sorumluluk değil eğlencenin ta kendisiydi. Myspace sadece bilgisayar başında oturarak katılabileceğiniz bir partiydi. Ssyal medya aracılığıyla kim olduğumuzun köken hikâyesini anlatmak için çok heyecanlıyım. Myspace çalma listemi şimdiden bir araya getirdim bile.”
Dünyanın En Popüler Sosyal Medya Platformuydu
2009 yılına kadar dünyanın en büyük sosyal medya platformlarından biri olan Myspace, 2005 yılında News Corporation tarafından 580 milyon dolar karşılığında satın alındı. 2011 yılında Specific Media Group ve Justin Timberlake, yaklaşık 35 milyon dolar ödeyerek şirketi satın aldılar. 2016 yılında Myspace, 87 milyon dolara Time Inc.’e geçti. Time Inc. ise 2018 yılında Myspace’i Meredith Corporation’a sattı. Meredith Corporation, daha sonra Myspace’i Viant Technology Holding Inc. çatısı altından çıkartarak Viant Technology LLC’ye sattı.
Ne düşünüyorsunuz?
Fikrini bilmek güzel. Yorum bırakın.