Oyunlar inanılmaz derecede gerçekçi hale geliyor !
Gelişen oyun teknolojileriyle oyunlar inanılmaz gerçekçi bir hal almaya devam ediyor. 2025’te en iyi oyun konsollarına geliyor olacak Marvel 1943: Hydra’nın Yükselişi adlı yeni oyun, Unreal Engine 5.4’te sunulan yeni araçları sergileyen State of Unreal etkinliğinde, GDC ’24’te gösterildi ve hayranlık uyandırdı. Epic Games, Marvel 1943 fragmanını, Nanite ve hacimsel renderleme araçlarını içeren Unreal Engine 5.4’teki yeni özellikleri tanıtmak için kullandı. Oyunun görüntülerinin bazıları oyun içi olmak üzere, etkileyici derecede foto gerçekçi ve yeni özellikleri, özellikle yeni Nanite ve hacimsel renderleme araçlarını gösterdi.
Etkinlikte, Skydance Interactive geliştiricileri, Nanite Tessellation’ı kullanarak neredeyse foto gerçekçi görseller sunmak için nasıl kullandıklarını gösterdi. Marvel’in Kaptan Amerika’sı (Drew Moerlein) ve Kara Panter’i (Khary Payton) Hollywood oyuncularına mükemmel bir şekilde benzemekte. Yüz animasyonları korkunç derecede gerçekçi, küçük tikler ve hileler performansları hayata geçiriyor.
Skydance Interactive geliştirme ekibi ayrıca Unreal Engine 5.4’ün seyrek hacimli dokuları kullanarak animasyon ve gerçek zamanlı yayını optimize etmekte nasıl kullandığını gösterdi, bu da bellek üzerindeki yükü azaltıyor. Marvel 1943 fragmanında gördüğümüz şeyler hakkında Unreal Games blogunda detaylar paylaşıldı: “Heterojen Hacimler, sinematik kalitede hacimsel varlıkları ve özgün gölgeleri render eder, hacimler sert yüzeylere gölgeler atar ve diğer yarı saydam efektlerle, sis ve partiküller gibi efektlerle birlikte kompozitlenir.”
Bu gelişmeler, oyun dünyasında foto gerçekçi deneyimlerin giderek yaygınlaştığını ve Unreal Engine’in bu alandaki liderliğini koruduğunu gösteriyor. Marvel 1943: Hydra’nın Yükselişi gibi oyunlar, oyunculara daha önce hiç olmadığı kadar gerçekçi ve etkileyici bir deneyim sunuyor.
Marvel 1943: Hydra’nın Yükselişi, en son MetaHuman varlıklarını ve MetaHuman Animator araçlarını kullanan bir yapım olarak dikkat çekiyor. Bu, kahramanların performanslarını ekranlarda gerçeğe dönüştürmeye gerçekten olanak tanıyor. Performanslar, 3Lateral teknolojisi kullanılarak oluşturulan oyuncuların yüksek çözünürlüklü 4D taramaları kullanılarak yakalandı ve ardından Skydance Interactive’in animatörleri, oyunun anlatısal vurgularını desteklemek için incelik ve dram geliştirdi. Skydance Interactive’in Marvel 1943: Hydra’nın Yükselişi’nde, Uncharted serisini yaratan ve ödüllü yazar ve yönetmen olan Amy Hennig’in geri dönüşü var. Eurogamer’a şunları söyledi: “MetaHuman süreciyle çalışmak, inanılmaz oyuncularımızın performanslarını onurlandırabilmemizi sağladı ve onları eşit derecede güçlü dijital performanslara dönüştürmemize olanak tanıdı.”
Marvel 1943: Hydra’nın Yükselişi’nin 2025 için planlanmış bir yayın tarihi var ve ayrıca Megalyn Echikunwoke’un Wakandalı casus Nanali olarak, Marque Richardson’ın Howling Commandos’un askeri Gabriel Jones olarak, Lyne Renée’nin Fransız Direnişi’nde bir müttefik olan Julie olarak ve Joel Johnstone’un Howard Stark’ı canlandırdığı görülecek.
Yeni Unreal Engine 5.4'te neler geliyor?
Yeni Unreal Engine 5.4’te nelerin geleceği konusunda heyecan verici gelişmeler var! Epic Games’in yakında yayınlayacağı bu güncelleme, Marvel 1943: Rise of Hydra gösterisi aracılığıyla öne çıkan yeni araçlar ve güncellemeler sunuyor. Özellikle, Nanite aracında yapılan bir güncelleme dikkat çekiyor. Bu güncelleme, ‘deneysel Tessellation özelliği’ şeklinde karşımıza çıkıyor ve Epic Games bloguna göre, “mekanları diske daha büyük olmadan daha yüksek görsel kalitede oluşturmanıza olanak tanır.”
Animasyon, Unreal Engine 5.4’ün önemli bir özelliği olmaya devam ediyor. Marvel 1943: Rise of Hydra görüntülerinde gördüğümüz gibi, bu yeni güncelleme, Motion Matching’i Unreal Engine 5’e getiriyor. Bu, animasyonu geliştirmenin basit bir yoludur ve Fortnite’ta Kanıt Aşaması’ndan bu yana test edilmiştir. Temel fikir, önceden yapılmış animasyonları sürükleyip bırakarak geçişleri düzeltmektir. Epic Games, bu yıl içinde herkesin kullanabileceği 500’den fazla AAA kalitesinde animasyon sunacak, bunlar arasında hareket ve geçiş veri kümeleri de bulunuyor.
Bununla birlikte, Epic Games, Unreal Engine 5’in dahili animasyon araçlarını geliştirmeye devam ediyor. Yenilikler ve güncellemeler arasında yeni bir Modüler Kontrol Rig, Otomatik Yeniden Hedefleme, yeniden düzenlenmiş Anim Detayları ve gözden geçirilmiş Birleştirici bulunuyor.
Bu güncelleme, oyun geliştiricileri için oldukça heyecan verici bir dönüm noktası olabilir, çünkü daha önce mümkün olmayan görsel ve animasyon kalitesiyle birlikte daha akıcı ve kolay bir geliştirme deneyimi sunuyor. Bu da gelecek oyunların daha etkileyici ve akıcı olmasını sağlayabilir.
Etiketlendi:
- Haber
Önceki Yazı
Ne düşünüyorsunuz?
Fikrini bilmek güzel. Yorum bırakın.