Toronto-Dominion Bankası’ndan Renk Körlüğüne Özel Reklam Panosu
Toronto-Dominion Bankası (TD Bank), renk körlüğüne dikkat çeken ilginç bir reklam panosu tasarımıyla karşımıza çıktı. Ogilvy Kanada tarafından hazırlanan bu yaratıcı reklam panosunda gizli bir mesaj yer alıyor. Ancak bu mesaj, sadece renk körlüğü yaşayan kişiler tarafından görülebiliyor.
Reklam panosunu normal renk görüşüne sahip kişiler sadece yeşil noktalarla yapılmış bir resim gibi görebiliyor. Ancak, panoyu renk körlüğü yaşayan kişiler için özel olarak tasarlanan bir özellik sayesinde gizli mesaj ortaya çıkıyor. Panoda yer alan kırmızı noktalar, sadece renk körlüğü olan kişilere özel bir mesajı oluşturuyor. Bu gizli mesajda, “Bunu görebiliyorsanız, sizi gördüğümüz içindir” yazıyor.
Bu yaratıcı reklam, TD Erişilebilirlik Adaptörü’nü tanıtmak amacıyla hazırlandı. Bu ücretsiz Google Chrome uzantısı, web tarayıcılarını çeşitli erişilebilirlik iyileştirmeleriyle kişiselleştirmeyi sağlıyor. Araç, okuma kılavuzları, disleksiye uygun büyük yazı tipleri ve çeşitli renk modları (monokrom, karanlık mod ve düşük doygunluk) gibi özellikler sunuyor. İlk olarak TD Bank’ın iç kullanımı için geliştirilen bu uzantı, artık herkesin erişimine açıldı. Ogilvy, her altı kişiden birinin görme engeli veya nörodivergence yaşadığını ve internetin sadece %3’ünün bu kişilere erişilebilir olduğunu belirtiyor. Bu araç, bu durumu değiştirmeyi hedefliyor.
Ne düşünüyorsunuz?
Fikrini bilmek güzel. Yorum bırakın.