Dijital atıkların çevresel etkisi konusundaki son rapora göre, dijital reklamların yayınlanması ve görüntülenmesi, ABD’deki 1.4 milyon evin bir yıl boyunca gücünü sağlamak için gereken karbon emisyonları ile eşdeğerdir.
Son yayınlanan “Dijital Atıkların Çevresel Etkisi Raporu”nda, dijital reklam emisyonlarının etkisi gözler önüne serildi.
Raporda yer alan verilere göre, yılda trilyonlarca dijital reklam izlenmesi işlemi sonucunda, dijital reklamlar yılda 7.2 milyon ton CO2 salınımına neden olmaktadır. Görüntü reklamları 3.8 milyon ton, akış reklamları ise 3.4 milyon ton CO2 salınımına yol açmaktadır.
Görüntü reklamcılığında, mil başına karbon dioksit gramı (gCO2PM) hafifçe azalmış olsa da, bu durum sektörün dijital atıklara verdiği tepkiyle değil, tüketici cihazlarından kaynaklanan emisyonların toplam emisyonlardan çıkarılmasından kaynaklanmaktadır.
Raporda ayrıca, dijital reklam emisyonlarının Hindistan, ABD ve İngiltere gibi ülkelerde daha yüksek olduğu, ancak İsveç ve Danimarka gibi ülkelerde toplam ülke CO2 emisyonlarının daha düşük olmasına rağmen ortalamanın üzerinde bir paya sahip olduğu belirtilmiştir
.
Rapor, reklam endüstrisinin “büyük resme” odaklanarak israfı önlemesi gerektiğini vurgulayarak, toplam emisyonların kontrol altında tutulmamasının ciddi sonuçlara yol açabileceğine dikkat çekiyor. Reklam emisyonlarının büyük bir kısmının “daha kolay bir şekilde ortadan kaldırılabilen emisyonlar” kategorisine girdiği raporda belirtilmektedir.
Dr. John Foley, “iklim krizini önlemenin toplam çözümünün yüzde 94’ünün emisyon kesintileri olduğunu ve 202’lerde başlayan emisyon kesintilerinin, mevcut iklim hedeflerine ulaşmak için gerekenin yüzde 75’ini oluşturduğunu” ifade etti.
Ayrıca rapor, video akışının dağıtımı ve işlenmesinden kaynaklanan emisyonların, diğer reklam türlerine kıyasla çok daha yüksek olduğunu ortaya koymaktadır. Gelecekteki raporlarda bu konuda daha detaylı açıklamaların yapılacağı belirtilerek, bir reklam kanalının endüstri emisyonlarına katkısını anlamak için ayrıntılı ölçümlerin önemine vurgu yapılmıştır.
Bu veriler, reklamcıların yanlış kullanılan ve aşırı karmaşık MarTech ve AdTech platformlarının, birden fazla dijital sistemin kullanılmasına ve dolayısıyla daha fazla dijital atık oluşturmaya yol açtığı konusundaki son raporun ardından ortaya çıkmıştır.
Önceki Yazı
Ne düşünüyorsunuz?
Fikrini bilmek güzel. Yorum bırakın.