Yapay Zeka Kaynaklı Spam İçerikler, Orijinal Haberlerin Üzerinde Çıkıyor
Google, yapay zeka (AI) tarafından üretilen spam içerikleri engellemek için bu yılın başında politikalarını değiştirdi. Ancak hala, intihal (başka bir kaynaktan kopyalanmış) içeriklerin arama sonuçlarında üst sıralarda çıktığını görüyoruz. SEO uzmanları, bu durumun nedenini tam olarak açıklayamıyor.
Geçtiğimiz günlerde, Google’da Adobe’nin AI politikaları hakkında bilgi arayan biri, tanıdık gelen bir makaleyle karşılaştı. “adobe train ai content” araması yapıldığında, ikinci sırada Bir yazarın “Adobe, Yapay Zekayı Sanatçıların Eserlerini Kullanarak Eğitmeyeceğini Söylüyor. Yaratıcılar İkna Olmadı” başlıklı haberi vardı. Ancak en üst sırada tanımadık bir blog yer alıyordu ve başlığı oldukça benzerdi: “Adobe, sanatçıların içeriklerini yapay zeka üzerinde eğitmeyeceğini vaat ettiğinde, yaratıcı topluluk şüpheyle yaklaştı.”
En üstteki bağlantıya tıklayınca, birçok intihal edilmiş makaleyle dolu bir spam web sitesine girildi. Bu makaleler, AI tarafından oluşturulmuş görseller kullanılarak yeniden paketlenmişti.Yazar’ın makalesi neredeyse tamamen kopyalanmış, sadece küçük değişiklikler yapılmıştı. Orijinal alıntılar bile aynen alınmıştı. Web sayfasının altındaki tek bir bağlantı, Yazar’ın orijinal makalesine yönlendiriyordu.
Bu bot, sadece İngilizce değil, Yazar’ın Japonca ve İspanyolca gibi farklı dillerdeki içeriklerini de intihal etmişti. Reuters ve TechCrunch gibi saygın kaynakların makaleleri de bu blogda birçok dilde intihal edilmiş ve benzer AI görüntüleriyle sunulmuştu. Haziran sonu ve Temmuz başında, bu web sitesi Google Haberler’de teknolojiyle ilgili birçok aramada ilk sayfada yer alıyordu.
Örneğin, “competing visions google openai” araması yapıldığında, Google Haberler’de en üstte TechCrunch makalesi görülüyordu. Altında ise The Atlantic ve Bloomberg gibi saygın yayınların makaleleri vardı. Ancak, dördüncü sırada yer alan başka bir blog, TechCrunch makalesini ağır şekilde kopyalamıştı.
404 Media’nın Ocak ayında bildirdiği gibi, yapay zeka destekli makaleler yılın başında Google Haberler’de birçok kez ortaya çıktı. İki ay sonra, Google, arama sonuçlarını iyileştirmek için algoritmasında ve spam politikalarında önemli değişiklikler yaptı. Nisan ayı sonunda, Google, arama motoru sıralama sisteminden yararsız sonuçları kaldırmak için büyük ayarlamalar yaptığını duyurdu. Google, bu değişikliklerin tamamlanmasının ardından arama sonuçlarında yüzde 45 daha az düşük kaliteli, orijinal olmayan içerik görüneceğini belirtti.
Ancak bu değişikliklere rağmen, yapay zeka yardımıyla oluşturulan spam içerikler Google Haberler’de hala yaygın bir sorun. Pazarlama ajansı Amsive’de arama motoru optimizasyonu kıdemli direktörü, “Bu, şu anda Google’da gerçekten yaygın bir sorun ve neden olduğunu tam olarak yanıtlamak zor,” diyor. “Bazı müşterilerimiz, ‘Hey, makalemizi aldılar ve AI ile yeniden yazdılar. Orijinal içeriğimizle tam olarak aynı görünüyor ama sadece biraz karışık, AI tarafından yeniden yazılmış bir versiyonu gibi görünüyor,’ dediler.”
İlk bakışta, Diğer yazar’ın blogları için kullanılan bazı görüntülerin AI tarafından üretildiği belliydi. Görsellerdeki düşük gözler ve diğer deforme olmuş fiziksel özellikler, AI’nin insan vücudunu temsil etmeye çalıştığını gösteriyordu.
Makalelerin AI ile yeniden yazıldığını doğrulamak için blogun arkasındaki kişiyle iletişime geçildi ve yazma sürecinde AI aracı kullandıklarını belirttiler. “İntihal konusundaki endişelerinize gelince, içeriğimizin oluşturma süreci, çeşitli kaynaklardan bilgi analiz eden ve sentezleyen AI araçlarını içerir ve her zaman fikri mülkiyete saygı duyar,” diye yazdı blogun arkasındaki kişi.
İntihal edilmiş makalenin altındaki tek bağlantının yeterli bir atıf olduğunu belirtiyorlar. Ancak yayın adını bile belirtmeyen bir bağlantı intihale karşı yeterli bir savunma değildir. Ayrıca, web sitesinin amacının Google’ın arama motorundan tıklamalar almak olmadığını, ancak çoklu dillerde AI algoritmalarını test etmek olduğunu iddia ediyorlar.
Google’a bu durum sorulduğunda, Yazar hakkında yorum yapmayı reddettiler. “Belirli web siteleri hakkında yorum yapmıyoruz, ancak güncellenmiş spam politikalarımız, Google’da iyi sıralamalar elde etmek amacıyla düşük değerli, orijinal olmayan içerik oluşturmayı yasaklar,” diyor Google sözcüsü “Politikalarımıza uymayan siteler üzerinde dünya çapında işlem yapıyoruz.”
Google’ın spam politikalarına göre, bu blogun çevrimiçi kopyalama kurallarını doğrudan ihlal ettiğini görüyoruz. “Kötüye kullanılan kopyalama örnekleri şunları içerir: diğer sitelerden içerik kopyalayan, yalnızca biraz değiştiren (örneğin eşanlamlıları değiştirerek veya otomatik teknikler kullanarak) ve yeniden yayınlayan siteler.” Ancak, Google sözcüsü bu blogun Google politikalarını ihlal edip etmediğini veya bu raporlamaya dayanarak Google Haberler sonuçlarında düşürülüp düşürülmeyeceğini doğrulamadı.
Orijinal makaleleri yazan kişiler çalışmalarını nasıl koruyabileceklerini tam olarak bilemiyor. Ancak SEO uzmanlarıyla yapılan konuşmalarda, ana bir nokta öne çıkıyor: genel bir kaygı hissi.
“Sanayimiz bazı travma türlerinden muzdarip ve bu konuda gerçekten şaka yapmıyorum,” diyor çevrimiçi bağlantı kurma hizmeti olan Forte Analytica’da danışmanı. “Bunun başlıca nedenlerinden biri, etkilenen yayıncılardan biriyseniz, herhangi bir başvuru yolunun olmaması. Bir sabah uyanıyorsunuz ve trafiğinizin yüzde 50’si gitmiş oluyor.”araştırmacıya göre, bazı web siteleri Google’ın arama algoritması güncellemeleri sırasında ziyaretçilerinin çoğunu kaybetti.
Birçok SEO uzmanı, Google’ın en büyük değişiklikleri hakkında şeffaflık eksikliğinden rahatsız olsa da, konuşulan herkes, arama sonuçlarında spam’in yaygınlığını eleştirmiyor. “Aslında, Google bu konuda yeterince kredi almıyor, ancak Google’ın en büyük zorluğu spam,” diyor Product-Led SEO kitabının yazarı.k “Yani, Google’ın kalitesi hakkında tüm şikayetlerimize rağmen, donanım araması yapıp yetişkin siteleri bulamıyorsunuz. İyi bir iş çıkarıyorlar.” Şirket, spam’a karşı mücadele etmek için daha küçük arama güncellemeleri yayınlamaya devam ediyor.
Google, kullanıcıları ilgisiz sorgular yaparken şüpheli pornografi sitelerinden koruyarak bazen iyi bir deneyim sunuyor. Ancak çevrimiçi içeriğin nasıl oluşturulduğu, dağıtıldığı ve tüketildiği üzerinde önemli bir etkiye sahip olan dünyanın en güçlü şirketlerinden biri olarak, Haber sonuçlarından intihal yapan, yararsız içeriği filtrelemede daha iyi bir iş çıkarması beklenebilir.
“Sinir bozucu çünkü doğru şeyi yapmaya çalıştığımızı görüyoruz ve sonra bu düşük kaliteli, AI içeriğinin bizi geride bıraktığı birçok örneği görüyoruz,” diyor Ray. “Bu yüzden, geçici olduğunu umuyorum ama sanayimizde çok fazla gerilim ve düşmanlığa yol açıyor, kişisel olarak 15 yıldır hiç görmediğim şekillerde.” AI içeriğiyle dolu spam siteleri arama sonuçlarından çıkarılmadıkça, yayıncılar artık yüksek kaliteli içerik üretmek için daha az teşvik alacak ve kullanıcılar da Google Haberler’in en üstünde görünen web sitelerine güvenmek için daha az neden bulacak.
Etiketlendi:
- Dijital Pazarlama
- Pazarlama
Ne düşünüyorsunuz?
Fikrini bilmek güzel. Yorum bırakın.