Google’dan SEO Odaklı Spam İçeriklere Karşı Güncelleme: Arama Kalitesini Artırma Yolunda Adım Atılıyor
Google, SEO odaklı gereksiz sayfaları ve spam içerikleri hedef alan yeni bir arama güncellemesi başlattı. Şirket, Google Arama sonuçlarının değerini düşüren SEO endüstrisine karşı önlem alıyor. Birçok kez, ürün önerileri, incelemeler, fırsatlar ve indirimler ararken, yüksek sıralamalara rağmen faydalı bilgiler sunmayan düşük kaliteli veya spam içerikli web siteleriyle karşılaşıyoruz. Google, bu sorunu çözmek için yeni bir arama güncellemesi getiriyor.
Google, web sitelerinin arama kalite sıralamasını iyileştirmeyi hedefleyen bir arama kalite güncellemesi duyurdu. Yeni politikaları, eski web sitelerinin spam deposu haline getirilmesi gibi düşük kaliteli içeriği aramadan uzak tutmak için güncellenecek.
Genel olarak, güncelleme Google’ın sıralama sistemlerini iyileştirerek, insanlar için değil, arama motorları için oluşturulan sayfaları geri plana atmayı amaçlıyor. Google, bu güncelleme ve önceki çabalarıyla, düşük kaliteli ve orijinal olmayan içeriği %40 oranında azaltmayı hedefliyor.
Google’ın blog gönderisi doğrudan “yapay zeka” veya “AI” terimlerine değinmese de, detaylı gönderisi Search Central’da bunları açıklıyor. Şirket, bu yeni teknolojinin web üzerindeki etkisini açıklarken, ölçeklenebilir içerik oluşturma yöntemlerinin genellikle “otomatizasyon” kullandığını belirtiyor.
Google, yapay zeka tarafından oluşturulan düşük kaliteli içerikleri ve tıklama çekmeyi amaçlayan ancak çok fazla orijinal değer katmayan içerikleri doğrudan ele alacağını belirtiyor. Bu güncellemeler, insanlar tarafından oluşturulan içeriğin yanı sıra, yapay zeka veya diğer otomatik yöntemlerle oluşturulan içeriği de hedef alacak.
Google’ın değişiklikleri ayrıca “site itibarının kötüye kullanımı”nı da ele alacak. Bu, tipik olarak değerli içerikler sunan bir web sitesinin, kullanıcıları kandırmak ve sitenin mevcut itibarını kullanmak amacıyla üçüncü taraflardan düşük kaliteli içeriği barındırması durumudur.
Google, bu sorunları arama kalite güncellemesi ile başarıyla ele alırsa, tüketicilerin Google Arama’nın kullanışlılığını nasıl algıladığına önemli bir etkisi olabilir. Yayıncılar, web sitelerine gelen tıklamaların azaldığını görüyorlar ve Arc tarayıcısı gibi yeni başlayanlar, yayıncıların sitelerini ayakta tutan web sitesi trafiğine karşılık özetleme yapmak için yapay zeka kullanmayı düşünüyorlar.
Google, politikalarını 5 Mayıs’ta uygulamaya koymadan iki ay önce yayınladığını ve web sitesi sahiplerine değişiklik yapma zamanı tanıdığını belirtiyor.
Etiketlendi:
- Dijital Pazarlama
- Pazarlama
Ne düşünüyorsunuz?
Fikrini bilmek güzel. Yorum bırakın.