Tasarımcılar için bir iş yapmasanız bile, tasarım trendlerine bir göz atmak her zaman iyi bir fikirdir. İşte şu anda tasarım dünyasında hüküm süren beş trend ve her birinin nasıl kullanıldığına dair açıklamalar:
1. Asidik Renkler
Bu renk trendi, markaların özellikle Z Kuşağı arasında yeni müşterilere bağlanma ve onları çekme isteğini yansıtıyor. Bu nesil profesyonel dünyada başarıya ulaşmaya başladıkça (en yaşlıları artık 24 yaşında) ve tüketici harcama gücü arttıkça, bu trendin yaygınlaşması şaşırtıcı değil. Keskin, parlak renkler süper doymuş, dikkat çekici ve göz ardı edilemez niteliktedir. Aynı zamanda doğası gereği eğlencelidir ve çeşitli sektörlerdeki markalara genç bir enerji katar.
Örneğin, Fintech markası Bolt, bu trendin harika bir örneğidir. Bir ödeme teknolojisi platformu olan Bolt, finans markalarının genellikle mavi renge dayanan sıradanlığa karşı çıkarak asit sarısı renk paletine yönelmiş ve “shopperganger” adını verdikleri eğlenceli pazarlama kampanyasıyla gençlere hitap etmektedir.
2. Gevşek Yorumlu Harf İmleri
Nokia’nın yeni logosu, 2023’ün en büyük logo tasarım trendlerinden biri olan gevşek yorumlu harf imlerini kucaklıyor. Okunabilirlikle ilgili standart beklentilere karşı çıkan tasarımcılar, bu trendi kullanarak geometrik şekiller ve boşlukları harf formlarını desenler oluşturmak için kullanıyorlar ve bu da logo tasarımını yeni bir boyuta taşıyor.
Nokia’nın yeniden markalaşması, işletmenin en iyi bilinen telefonları arasında görsel bir mesafe yaratmayı hedefleyen belirgin bir stratejik değişikliği yansıtıyor. Şirketin yeni amacı, “Nokia olarak dünyanın birlikte hareket etmesine yardımcı olan teknolojiler yaratıyoruz” şeklindedir ve tasarım, markanın görsel ifadesinde anlam ve otantiklik katmak için daha hafif, soyut şekiller kullanır.
EA Sports FC logosu ise bu trendi farklı bir şekilde kullanarak, abstract harf formlarını kullanarak genel logoyu oluşturur.
3.İllüstrasyonlu İçerikler
Yiyecek ve içecek markaları, parlak renk paletlerine sahip illüstrasyonlu içeriklerin baskın olduğu bu ambalaj tasarım trendine yöneliyorlar.
Tüm içecek endüstrisi, 2023’te Pepsi ve Fanta gibi önemli markalardan gelen yeniden markalaşmalarla sarsılıyor. Pepsi, cesur retro bir görsel güncelleme ile mirasına vurgu yaparken, Fanta ilk kez dünya genelinde tutarlı bir marka tasarımını benimsiyor. Turuncu renk kullanımından vazgeçen Fanta, içeceklerinin içinde bulunan gerçek meyveye odaklanarak tüketicilerin dikkatini çekmeye çalışıyor ve basit bir logo ve parlak, cesur renk paleti kullanıyor.
Robinsons da ikonik meyve suyu ürünleri için benzer bir yaklaşım benimseyerek içeceklerindeki gerçek meyveye odaklanıyor ve basitleştirilmiş bir logo ile parlak, cesur renk paletini kullanarak tüketicilere farklılaşan bir tasarım sunuyor.
4. Vintage Serif Yazı Tipleri
Tasarımcılar, serifenin geri dönüşünü büyük bir memnuniyetle karşılıyor. Yüksek ve dar veya ince ve zarif olsun, vintage serif yazı tipleri, köklü markaların 2023’te zengin geçmişlerine bir selam çakmasının hafif ve etkili bir yoludur.
Basılı medyanın altın çağından esinlenen zarif serif yazı tipleri, markaların dijital çağda klasik, tanıdık bir nostalji hissiyatı yaratmasına olanak tanır.
Örneğin, Burberry, 2018’de birçok büyük moda evinin yaptığı gibi minimal sans serif bir logoyu tanıttı. Ancak yeni kreatif direktör Daniel Lee ile birlikte logo bir kez daha yeniden tasarlanmış, zarif bir serif ile birlikte markanın tarihine vurgu yapılarak yeniden canlandırılmıştır. 1901’den gelen Equestrian Knight tasarımının geri getirilmesi, Burberry’nin zengin İngiliz mirasına vurgu yaparken modern bir dokunuş ekliyor.
Londra Ulusal Portre Galerisi (NPG), bu yıl etkileyici bir yeni marka sistemini tanıttı. Dikkat çekici bir zarif şapkalı vintage serif tipografi kullanılan bu yeni marka kimliği, her zaman varmış gibi görünen başarılı bir tasarım örneği. NPG’nin yeni yazı karakteri, monogram ve logo tipi ile yenilenen renk paleti, hem binanın kendisi hem de içindeki eserlerin tarihini, mirasını ve çeşitliliğini mükemmel bir şekilde yansıtıyor.
5. Bozulmuş Fontlar
2023’te dikkat çeken başka bir tipografi temelli trend, logo işaretlerinin aynılık denizinde kaybolmasına karşı mücadele eden bozulmuş fontlarla ilgili.
Rock & Roll Hall of Fame’in yeni marka kimliği, ses duyarlı bir logo içeriyor ve bu trendin zirvesini oluşturuyor. Base Design tarafından oluşturulan bu tipografi tabanlı ses duyarlı logosu, müziğe ve sese tepki veriyor.
Aynı zamanda ‘Asit House’ renk paletine sahip olan marka sistemi, diğer birçok tasarım trendi ile 2023’te genç nesiller arasında adını duyuruyor. Asit graffix, alışveriş merkezi gotiği ve anti-tasarım gibi akımlar, genel etkiyi şu anda çok modern kılıyor.
Bu marka kimlikleri, tasarım dünyasında 2023’te yön belirleyen trendlerin güzel bir örneğini oluşturuyor. Gençler arasında oldukça popüler olan ve tarih ve geleceği harmanlayan bu yenilikçi yaklaşımlar, sanat ve müzik dünyasında yeni bir soluk getiriyor.
Ne düşünüyorsunuz?
Fikrini bilmek güzel. Yorum bırakın.