Oturma Odasında Televizyondan İzlenen Reklamların Akılda Kalıcılığı Üzerine Yapılan Araştırma
Yeni bir araştırmanın bulgularına göre, televizyon ekranları reklamların hatırlanmasını en yüksek oranda sağlıyor. Yapılan ‘The Context Effects’ adlı çalışmada, televizyon ekranlarının, akıllı telefon veya tablette görülen reklamlardan %60 daha fazla hatırlatıcı etkisi olduğu belirlendi. Bilgisayarda görülen reklamlarla karşılaştırıldığında ise bu oran %34 daha fazlaydı.
Map The Territory ve Tapestry Research tarafından Thinkbox için gerçekleştirilen bu çalışma, ev içi video reklamlarının performansını etkileyen ana faktörleri ortaya koydu. Araştırma, insanların profesyonel bir bağlamda görülen reklamlara %44 daha fazla güvendiğini ve %34 daha eğlenceli bulduğunu ortaya koydu.
Ayrıca, doğru ev içi reklamın hatırlama oranını 6.3 kat artırabileceği bulgusuna ulaşıldı. Araştırmaya göre, en iyi hatırlama oranını sağlayan yer ise oturma odasıydı ve reklam hatırlamasını artırmak için evdeki diğer odalardan %22 daha etkiliydi. Genel olarak, oturma odası reklam hatırlaması konusunda mutfaktan %176 daha iyi ve yatak odasından %10 daha iyiydi.
Araştırma ayrıca, reklam hatırlama oranının başkalarıyla birlikte izlendiğinde %23 arttığını buldu. Örneğin, televizyon dramalarını izlerken yaşanan ortak deneyimlerin reklam etkisini artırdığı belirlendi.
Bu bulgular, yayın reklamlarında bir düşüşe rağmen, televizyonun reklamverenlerin stratejisinin önemli bir parçası olmaya devam etmesi gerektiğini vurgulamaktadır.
Thinkbox’un araştırma ve planlama direktörü Matt Hill, “TV, bir sosyal medyadır. İnsanları bir araya getirir ve reklamların konuşulmasını sağlar. Ticari televizyonda neredeyse her gece reklamlar hakkında neredeyse 5 milyon konuşma yapılmaktadır. Harika planlamacılar uzun süredir bağlamın gücü için argüman sunuyorlar ve bu çalışma, gerçekten de büyük bir fark yarattığını kanıtlıyor” dedi.
Map the territory’nin kurucu ortağı Andy Davidson ise, “Reklamın oturma odasında neden bu kadar etkili olduğunu anlamak için orada insanların neden bulunduğunu anlamanız gerekir. Bu bağlamda, sıcak yeni dramadan düzenli bir video reklama kadar tüm paylaşılan içerik, o ev halkını biraz daha yakınlaştırma hizmetinde çalışıyor” şeklinde konuştu.”
Ne düşünüyorsunuz?
Fikrini bilmek güzel. Yorum bırakın.