Türkiye’nin önde gelen çözüm platformlarından biri olan Şikayetvar, 2023’ün ilk yarısında gelen ilginç ve dikkat çekici şikayetleri derleyerek raporunu yayınladı. 6 ay boyunca toplam 247,946 şikayet üzerinden derlenen rapora göre, farklı ve komik nitelikte şikayetler dikkat çekti.
Çekirdek Paketinden Yılan Kafası Çıktı!
Bir tüketici, bilinen bir zincir mağazadan aldığı tuzlu çekirdeğin içinden çıkan yılan kafasıyla ilgili şikayette bulundu. Tüketicinin iddiasına göre, çekirdeklerin içinde yılan kafası olduğunu fark etmeyenler afiyetle yemişler. Şikayet, insan sağlığı ile oynanmasına dikkat çekerken, mağazanın sorumsuzluğuna vurgu yapıldı.
Fön Makinesi Yerine Kalas Geldi!
Bir başka tüketici ise internet üzerinden sipariş ettiği fön makinesi yerine, arkadaşı tarafından teslim alınan paketten kalas odun çıktığını belirtti. Ürünün ambalajıyla birlikte kusurlu olduğu ifade edilirken, tüketici bu durumdan şikayetçi olduğunu dile getirdi.
Hamam Böcekleri ve Saman Balyaları Kâbusu
Tüketici, rüyalarına giren hamam böcekleri ve dev saman balyalarından şikayetçi oldu. Bu durumdan çok rahatsız olan tüketici, bu tür gönderileri hazırlayan kişilere yönelik sert ifadeler kullanarak şikayetini dile getirdi.
Şikayetvar raporuna göre, 2023’ün ilk yarısında en çok şikayetler nisan ayında kaydedildi ve salı günü 271,646 şikayetle en yoğun gün oldu. Ayrıca, 2 Ocak 2023 tarihi 12,877 şikayetle en çok şikayet yazılan tarih olarak öne çıktı. Şikayetlerin en yoğun saat aralığı ise saat 14.00 olarak belirlendi. E-ticaret sektörü, 231,235 şikayet sayısıyla 2023’ün ilk altı ayında en çok şikayet alan sektör oldu. 212,677 şikayetle finans sektörü de onun ardından geliyor. İnternet platformları (160,703), iletişim (152,919) ve kargo (138,416) sektörleri de en çok şikayet alan sektörler olarak sıralandı.
Özellikle e-ticaret sektöründe en fazla şikayet konusu, kargoların gecikmesi, kaybolması veya yanlış teslim edilmesi oldu. Hatalı ürün gönderimi ve yanıltıcı ürün fotoğrafları da tüketicilerin şikayet ettikleri konular arasında yer aldı. Şikayetvar’ın açıkladığı verilere göre, Türkiye’nin en çok şikayetçi ili İstanbul oldu. İstanbul’u sırasıyla Antalya, Ankara, İzmir ve Bayburt izledi. Bu rapor, tüketicilerin çeşitli sektörlerde yaşadıkları deneyimleri ve sorunları yansıtarak, şirketlere ve hizmet sağlayıcılarına geri bildirim sağlama amacı taşıyor.
Ne düşünüyorsunuz?
Fikrini bilmek güzel. Yorum bırakın.