Sosyal medya devi TikTok, kullanıcılarına sunduğu eğlenceli içeriklerin yanı sıra giderek artan bir reklam bombardımanına ev sahipliği yapma eğiliminde. Insider’ın gerçekleştirdiği yeni bir deney, TikTok’un çoğunlukla reklam içerdiğini doğrulayarak, platformdaki reklam oranlarının televizyon reklamlarıyla yarışır hale geldiğini gösterdi.
İki haberci, toplamda 1.000 TikTok videosu izleyerek deneylerini gerçekleştirdi. Her biri 500 videoyu inceledi ve bu süreçte karşılarına çıkan reklam sayısını kaydetti. Sonuçlar şaşırtıcıydı; her iki haberci de izledikleri videoların yaklaşık üçte birinin reklam içerdiğini belirledi. Platformdaki reklam içeriğinin çoğunluğu geleneksel reklamlardan oluşurken, geri kalan kısmı bağlı kuruluş içeriği, sponsorlu içerik ve ürün incelemelerinden ibaret.
Deney, bilimsel olmayan bir yöntem olsa da, TikTok’un bağımlılık yapan algoritmasının detayları hakkında bilgi edinmek için geçerli bir yöntem olarak kabul edildi. Kullanıcılar, reklam miktarındaki artışı, ‘sizin için’ (FYP) sayfalarının reklam dolu olmasını ve algoritmaların ürün tanıtan videolara kaymasını fark etti. Ancak sorun sadece reklam sayısında değil, aynı zamanda reklamların içeriğe daha zararsız görünen videolara gizlenmesiyle de ilgili.
TikTok, gelirini artırmak ve platformu bir e-ticaret merkezi haline getirmek için çeşitli stratejilere başvuruyor. Yeni mağaza ve bağlı kuruluş komisyon programları, içerik oluşturucuların tanıttıkları ürünlerin satışlarından pay almalarına olanak tanıyor. Ayrıca, TikTok’un kendi ürünlerini satma planları da mevcut.
Bu reklam yoğunluğu, TikTok’u reklamsız bir sürümü test etmeye yönlendirdi. Şu sıralar 4,99 dolarlık bir ücret karşılığında reklamsız deneyim sunmayı düşünen platform, kullanıcılarına reklamla dolu bir algoritma ile yaşamak veya buna bir çözüm bulmak arasında bir seçenek sunuyor. Kullanıcıların tepkileri ve platformun gelecekteki adımları merakla bekleniyor.
https://www.tiktok.com/@aricestressdout/video/7294486246766841134?
Önceki Yazı
Sonraki Yazı
Ne düşünüyorsunuz?
Fikrini bilmek güzel. Yorum bırakın.