Nickelodeon’ın yeni logosunun yaratılması oldukça eğlenceliymiş! Çocuk televizyon kanalı Nickelodeon, bu yıl yeni logo tasarımıyla oldukça ses getirdi. 14 yıl aradan sonra yapılan bu ilk yeniden markalama, ünlü 1990’ların “splat” şeklini geri getirdi, ancak daha yumuşak, daha yuvarlak ve dokulu bir şekilde tasarlanarak sıcak ve modern bir görünüm elde etti.
Marka ve tasarım ajansı Roger, projeye nasıl yaklaştığını açıkladı. Yeni Nickelodeon logosu 1980’lerin tasarımına o kadar yakın ki hemen tanınırken, hala taze bir hissiyat veriyor. Roger, yeniden markalamanın, markayı televizyonda, dijitalde ve sosyal medyada birleştirmek ve yeni yaratıcı çıktılarla birlikte gelişebilen bir kimlik oluşturmak için tasarlandığını söylüyor. Ve bu da, bir çocuk gibi düşünmeyi gerektiriyordu.
Roger’ın yaratıcı direktörü Braden Wheeler şunları söyledi: “Garip çocuk beynimize dokunmamızı isteyen bir briefi seviyoruz. Çocuklar her şeyi denemekle ilgili, bu yüzden revizyonizme, rastlantılığa ve saygısızlığa izin veren bir marka yaratmak istedik. Bununla birlikte, Nickelodeon markasının her temasında, televizyonda, dijitalde ve sosyal medyada, ürün ambalajında ve tatil deneyimlerinde tutarlılık sağlayan bir tasarım diline ihtiyacımız vardı, bu yüzden görsel kimliğin çok erişilebilir bir çekirdeğe sahip olması gerektiğini biliyorduk.”
Roger, yeni Nickelodeon Splat’ı dairesel bir ızgara sistemini kullanarak tasarladı ve ana markayı tamamlayan ikincil bir dizi “splat” şeklinin aynı ızgara üzerine inşa edilmesine izin verdi. Aynı zamanda, geleneksel “cel” animasyonunu modern 3D tasarımla harmanlayan bir hareket dilini kullandılar, böylece Nickelodeon’ın klasik animasyon tarzını hatırlatan bir hava yarattılar.
Renk paleti, Nickelodeon’ın mevcut imza rengi olan turuncuya dayanıyordu, ancak buna mor, sarı ve pembe gibi tamamlayıcı renk geçişleri eklediler. Aynı zamanda, cesur ve temiz bir tipografi, çağdaş bir görünüm elde etmek için üzerine yerleştirildi. Roger, ROC Grotesk’i hafif düzensizliği nedeniyle seçtiklerini belirtti ve onu daha oyunbaz ve sıkıştırılmış bir stille oluşturan Neue Plak ile eşleştirdi. Her iki tip de gelecekteki gelişmelere yönelik geniş stil seçenekleri sunuyor.
Wheeler şunları söyledi: “Her teslim edilebilecek ve tasarım seçimine hayal gücü ve keşif ruhu katmaya çalıştık, bu oldukça somut anlamda, öğelerin gerçek zamanlı olarak kendini yeniden icat etmesini sağlamak için. Çok çeşitli ve uyumlu olma arasında ince bir dengeydi, ancak sistem içine yerleştirilen modüler yapı, Nickelodeon’a kum havuzunda oynamak ve yeni IP’ler ve girişimler tanıtıldıkça markayı üzerine inşa etme esnekliği sağlıyor. Esneklik her zaman düşüncemizin ön saflarındaydı.”
Roger’ın kurucusu ve yürütme kreatif direktörü Terry Lee şunları söyledi: “Bir çocuk olarak, Nickelodeon benim başvurduğum yerdi ve bu, mizah anlayışımı şekillendirmede ve yaratıcılığımı genişletmede büyük rol oynadı. Rugrats’ten SpongeBob’a ve Big Nate’e kadar, çocuk eğlencesinin sınırlarını sürekli zorlamaya devam ediyorlar. Nickelodeon’la, stüdyo olarak ilk günlerimizden beri çalışıyoruz.
“Elimizde uzun süredir devam eden bir ilişkiye özgü bir kavram vardı ve bu yeni kimliği tasarlarken bizi bir araya getirdi. Gerçekten de içerideki ekibin gücü olmadan bu işbirliği mümkün olmazdı. Nick ekibi çok başarılı ve bu, hem yaratıcı hem de teknik olarak sınırları zorlayabileceğimize dair tam güven sağladı. Ve tabii ki… ÇOK. EĞLENDİK.”
Sonraki Yazı
Ne düşünüyorsunuz?
Fikrini bilmek güzel. Yorum bırakın.