Coca-Cola, İkinci Çeyrekteki Büyümesinde Pazarlama Başarısı
Coca-Cola, “tüketici odaklı” pazarlama stratejisinin başarısının, net gelirini %6 artırarak 9,3 milyar sterline ve brüt kârını %9 artırarak 5,5 milyar sterline yükseltmesinde büyük bir rol oynadığına inanıyor.
Son zamanlarda hayata geçirdiği ‘Real Magic’ marka platformuyla desteklenen güçlü küresel kampanyalar sayesinde meşrubat devi, süper model Gigi Hadid ve gişe rekorları kıran CGI ile aşılanmış bir sanat tarihi eserini içeren reklam kampanyalarıyla büyük başarılar elde etti. Kampanyalarında Hadid gibi daha genç ünlüleri kullanarak, Z Kuşağı tüketicilerinin yenilenen hedef kitlesine açıkça hitap ederken, aynı zamanda “Sihirli kreatif için bir tarif” vurgusuyla Coca-Cola’nın yemeklerin yanında konumlandırılmasına da önem verildi.
Coca-Cola başkanı ve CEO’su James Quincey, “Şişeleme ortaklarımızla birlikte çalışan tüm hava koşullarına uygun stratejimizin ikinci çeyrekte güçlü sonuçlar vermesi beni cesaretlendiriyor” dedi. “Küresel düzeyde esnekliği korurken, yerel düzeyde verimli ve etkili bir şekilde yürütüyoruz. İlk yarı sonuçlarımızın gücü ve işimizin dayanıklılığı, 2023 hedefimizi yükseltmek için bize güven veriyor.”
Markanın Jack Daniels ile kapsamlı içmeye hazır ortaklığı, altı aylık büyüme rakamlarında önemli bir bileşen olarak kutlandı ve ön karışımlı hattın şu anda yalnızca Birleşik Krallık’ta perakende satış değeri 18 milyon £’a ulaştı.
Ne düşünüyorsunuz?
Fikrini bilmek güzel. Yorum bırakın.