OpenAI, Google’a Rakip Olmak İçin SearchGPT’yi Tanıttı !
ChatGPT benzeri arama motoru ‘prototipi’, web sayfası linklerinin yanı sıra küçük doğal dil özetleri de sunacak.
OpenAI, büyük GPT-4 destekli arama motorunu nihayet tanıttı ve şu anda bekleme listesine kaydolabilirsiniz. Şirket, bu yeni arama motorundaki “en iyi özellikleri” belirsiz bir tarihte doğrudan ChatGPT’ye entegre etmeyi planladığını açıkladı. SearchGPT, Google’ın bu alandaki hakimiyetine meydan okumayı ve Google’ın arama motoruna yapay zeka entegrasyonu girişimlerine alternatif sunmayı hedefliyor.
SearchGPT, sıradan bir arama motoru değil. Pek çok açıdan, Google AI Özetleri veya Bing Arama yanıtlarına benziyor, ancak önemli bir farkı var. Kullanıcılar, ChatGPT benzeri bir arayüzde bir metin giriyor ve yapay zeka, webden aldığı bilgileri içeren birkaç bağlantı ile bir yanıt üretiyor. Örneğin, belirli bir konumda müzik festivallerinin listesi gibi bir soru sorulduğunda, yapay zeka doğrudan her siteye bağlantı veren kısa metinlerle yanıt verebilir. Sayfanın sol yan çubuğunda, sağlanan bağlantıların her birini görebileceğiniz ve tıklayabileceğiniz ayrı bir sekme bulunur.
Daha ayrıntılı yanıtlar gerektiren sorular için, SearchGPT her paragrafın sonunda kaynağın adını ve bağlantısını parantez içinde vererek doğrudan yanıt sunar. Kullanıcılar takip soruları sorabilir ve yapay zeka, önceki metinlerin bağlamına göre yanıt verir. ChatGPT zaten bu yeteneklerin çoğuna ve internete tam bağlantıya sahipti. Şimdiki fark, yapay zekanın bilgileri kaynakladığı sitelere bağlantıları vurgulayan yeni bir kullanıcı arayüzü sunmasıdır.
Bu yeni entegrasyon, Google Arama’da gördüklerinize daha yakındır. Mevcut AI Özetleri sürümünde, kullanıcılar birkaç AI tarafından üretilen metin paragrafları ve Gemini’nin aldığı bilgileri bağlayan birkaç açılır menü alır. İsterseniz Google Arama’dan bu yapay zeka özetlerini kaldırabilirsiniz. SearchGPT için yapay zeka, sistemin temel bir parçasıdır. Yayıncılar ve yazarlar, Google ve OpenAI gibi şirketlerin bu yapay zeka modellerini eğitmek için kullandıkları içerik konusunda rahatsızlıklarını dile getiriyorlar. New York Times, içeriklerini kullandığı için şu anda OpenAI’ye karşı davaaçmış durumda. Aynı zamanda, Financial Times, Axel Springer ve Associated Press gibi büyük haber ağları, OpenAI’nin içeriklerini kullanarak yapay zeka modellerini eğitmesine izin veren multi-milyon dolarlık anlaşmalar imzaladı.
Sorun şu ki, pek çok site hayatta kalmak için tıklamalara ve reklam gelirlerine bağımlıdır. Kullanıcılar AI özetlerini okuyup bağlantılara tıklamadığında, bu gelir elde edilemez. OpenAI, duyuru gönderisinde yapay zekayı, “kullanıcıların etkileşime geçmesi için birden fazla fırsatla yüksek kaliteli içeriği vurgulayan konuşma arayüzü ile arama deneyimini geliştirmek” için kullandığını belirtti. Bu, şirketin kullanıcı aramalarında “öne çıkan” bağlantılar sunma vaadidir.
OpenAI, bilgileri Google’dan farklı bir şekilde sunarak web sitelerine iyilik yaptığını öne sürüyor. Google, geçtiğimiz perşembe günü sohbet botunu Gemini 1.5 Flash’a güncelleyerek daha uzun, daha ayrıntılı yanıtların sonunda daha fazla bağlantı eklediğini duyurdu; ancak sağladığı yanıtlar bazı temel sorulara bile yeterince kapsamlı değil. Dış kaynaklara verilen birkaç bağlantı, metnin dışında gri kutular olarak görünüyor ve oldukça standart.
SearchGPT hala beta aşamasında bir ürün ve muhtemelen zamanla değişiklikler olacaktır. Orijinal haberci ve yazarlara tüm bu vaat edilen bağlantılarla daha fazla kredi verilip verilmeyeceği henüz belli değil. Ancak, SearchGPT doğru yanıtı küçük bir metinle doğrudan sunarsa, kullanıcıların bağlantıya tıklaması pek olası değil; bu, bağlantıların sayısı fazla olsa bile geçerli olabilir.
Bu yeni arama motoru prototipi, kullanıcı deneyimini zenginleştirmeyi ve bilgiye daha hızlı erişim sağlamayı vaat ediyor. Ancak, bu tür yeniliklerin içerik üreticileri ve yayıncılar üzerindeki etkileri dikkate alınmalıdır. OpenAI’nin bu yeni girişimi, arama motoru rekabetini artırırken, kullanıcıların ve içerik sağlayıcıların çıkarlarını nasıl dengeleyeceği merak konusu. Gelecekte SearchGPT’nin gelişimini ve sektördeki yankılarını izlemeye devam edeceğiz.
Etiketlendi:
- Yapay Zeka
Ne düşünüyorsunuz?
Fikrini bilmek güzel. Yorum bırakın.