ChatGPT'nin yeni web araması nasıl kullanılır ?
Yapay zeka aracılığıyla webden yanıt alma dönemi başlıyor. Google, yeni bir rakiple karşı karşıya: OpenAI, sınırlı bir test sürecinin ardından ChatGPT’nin web arama özelliğini tüm kullanıcılara açmaya hazırlanıyor. İlk etapta bu özellik, aylık 20 dolar karşılığında ChatGPT Plus abonelerine sunulacak, ancak önümüzdeki aylarda ücretsiz kullanıcılara da erişim sağlanması bekleniyor.
ChatGPT’nin web arama özelliği, klasik ChatGPT arayüzü üzerinden kullanılsa da alışılmışın dışında işliyor. Bu özellik, yalnızca ChatGPT’nin eğitim verilerini kullanmak yerine, arama yapılan konuyla ilgili güncel bilgileri tarayarak webden topladığı verilerden anlamlı yanıtlar sunmayı amaçlıyor. Artık kullanıcılar, örneğin “Super Bowl ne zaman?” veya “Floransa’da gezilecek en güzel yerler nerelerdir?” gibi soruları Google’a değil, ChatGPT’ye sorarak detaylı yanıt alabilecek. Gelen yanıtlar, kaynak bağlantılarıyla birlikte sohbet tarzında bir ekranda gösteriliyor ve kullanıcılar bu bağlantılar aracılığıyla bilgi aldıkları web sitelerine doğrudan ulaşabiliyor.
Google’ın arama sonuçlarının giderek daha fazla reklam ve yanıltıcı içerikle dolduğu bir dönemde, ChatGPT’nin bu yeni özelliği kullanıcılara daha net ve temiz bir arama deneyimi sunmayı vaat ediyor. Google’ın yıllardır arama motoru pazarındaki baskın konumuna ilk kez ciddi bir alternatif çıkmış durumda. Buna karşılık olarak Google da kendi arama motoruna yapay zeka özellikleri eklemeye başladı.
Yapay zekanın doğru bilgi sağlama konusunda hâlâ “yanıltıcı veri üretme” veya “hayali yanıtlar verme” gibi sorunları mevcut. Ancak bu yeni web arama özelliğinin, aktif olarak interneti tarayarak doğru bilgiler sağlaması ve üçüncü taraf kaynaklardan veri çekmesi nedeniyle yanıltıcı içerik oluşturma olasılığının daha düşük olması bekleniyor. Yine de, yapay zekanın enerji tüketimi ve tarafsızlık gibi konularda hâlâ bazı tartışmaların sürdüğünü belirtmekte fayda var.
ChatGPT Web Arama Özelliği Nasıl Kullanılıyor?
ChatGPT Plus aboneleri, web arama işlevini kullanmaya başlamak için sohbet ekranını açarak arama yapılacak soruyu girebilir. Örneğin, “Sonraki Lakers maçı ne zaman?” gibi bir soru sorduklarında yanıt, webden alınarak sunulacak ve maça dair yer bilgisi veya maçı televizyondan nasıl izleyebileceklerine dair ek bilgiler de verilebilecek.
ChatGPT, her bir soruya uygun olarak, webde arama yapmaya veya dil modeli verilerini kullanarak yanıt vermeye kendisi karar veriyor. Ancak, kullanıcılar ChatGPT’nin her durumda web araması yapmasını isterlerse, giriş kutusundaki küçük dünya simgesine tıklayarak her sorgunun internetten bilgi almasını sağlayabiliyor. Bu özelliği kapatmak için ise simgeye tekrar tıklamak yeterli oluyor.
Google’da sıklıkla yapılan “George Clooney ve Brad Pitt’in oynadığı o film hangisiydi?” gibi aramalar da ChatGPT’de yanıtlanabiliyor. Bu soruya yanıt olarak Wikipedia’dan alınan bir film listesi sunuluyor. Testlerde yalnızca Brad Pitt’in kısa bir cameo rolü olduğu 2002 yapımı “Confessions of a Dangerous Mind” filmi gözden kaçırılmış.
ChatGPT Kaynak Kontrolü ve Tarayıcı Eklentisi
OpenAI, hava durumu, spor, borsa, haberler ve haritalar gibi bilgi sağlayıcılarla iş birliği yaptı. Böylece kullanıcılar, belirli bir konumun hava durumu tahminini veya harita gerektiren bir sorguyu da ChatGPT üzerinden yapabiliyor. Ayrıca güncel haber başlıklarına dünya genelinde veya özel bir bölgeye yönelik ulaşılabiliyor.
Web arama yaparken ChatGPT, tüm olağan sohbet özelliklerini sunuyor: Kullanıcılar, yanıtları beğenme veya beğenmeme butonlarıyla değerlendirebiliyor, metni panoya kopyalayabiliyor ve yanıtları sesli olarak dinleyebiliyor. Yapılan web aramaları da diğer sohbetler gibi arşivleniyor, böylece daha sonra gözden geçirilebiliyor.
ChatGPT, yanıtlarında kaynak bağlantıları sunarak yanıltıcı bilgilerden kaçınmayı hedefliyor. Google’ın “pizzaya yapıştırıcı sürme” gibi bir öneriyle gündeme geldiği dikkate alınırsa, bu türden hatalardan kaçınmak için ChatGPT, her yanıtının sonunda bilgiyi aldığı sayfanın bağlantısını da kullanıcıya sunuyor. Ek olarak, “Kaynaklar” düğmesine tıklayarak sağda tam bir kaynak listesi açılabiliyor ve kullanıcılar buradaki herhangi bir bağlantıya tıklayarak sayfaya ulaşabiliyor. Bu özellik, ChatGPT’nin güvenilir kaynakları referans alıp almadığını görmek isteyen kullanıcılar için bir kontrol mekanizması sağlıyor.
Yapılan testlerde, ChatGPT web araması, “pizzaya yapıştırıcı sürme” gibi hatalar yapmadı. ChatGPT’ye sorulan müzik, spor, yemek ve kendin yap gibi konularda, güvenilir kaynaklardan bilgi sunuldu ve gerektiğinde YouTube videoları gibi ek içeriklerle bağlam sağlandı. ChatGPT’ye “Pizzaya yapıştırıcı koymak güvenli mi?” diye sorulduğunda, bunun kesinlikle güvenli olmadığını belirtti ve Google’ın benzer bir sorguda yaşadığı soruna da referans verdi.
Eğer ChatGPT’nin web arama özelliğini halihazırda kullandığınız arama motorlarından daha üstün buluyorsanız, Google Chrome, Microsoft Edge ve Chromium tabanlı diğer tarayıcılarda çalışan bir tarayıcı eklentisini indirerek ChatGPT’yi varsayılan arama motorunuz olarak ayarlayabilirsiniz. Bu eklenti ile tarayıcı adres çubuğundan yapılan aramalar doğrudan ChatGPT’ye yönlendirilecektir.
Etiketlendi:
- Teknoloji
Ne düşünüyorsunuz?
Fikrini bilmek güzel. Yorum bırakın.