Japonya Demiryollarında, İşgücü Açığını Gidermek Amacıyla Dev İnsansı Robotlar İle Çalışmaya Başlıyor.
Japonya Demiryollarında, İşgücü Açığını Gidermek Amacıyla Dev İnsansı Robotlar İle Çalışmaya Başlıyor.
Japonya merkezli bir demiryolu şirketi, demiryolu sistemlerini gelişmiş insan benzeri robotlar kullanarak yenilemeye başlıyor. Bu ayın başından itibaren, şirket Mecha tarzı büyük robotlarla demiryolu altyapısında çeşitli bakım işlemleri yapacak. Bu işler arasında üst geçit destek yapılarının boyanması ve rayları tıkayan ağaç dallarının temizlenmesi gibi görevler bulunuyor.
Bu çevik kollar, 40 kilograma kadar nesneleri kaldırabilir ve 12 metreye kadar yükseğe ulaşabilir. Ayrıca farklı işleri yapabilmesi için çeşitli aletlerle donatılabilirler.
Bu zahmetkeş mekanoid, bir insan tarafından kamyonette otururken, botun başındaki kameralı bir joystick ve VR gözlükleri kullanarak hareket ettiriliyor.
Aşağıda bu teknolojinin kullanıldığı bir videoyu izleyebilirsiniz. Videoda, robotun uzun ağaçları budamak için dairesel testere kullandığı gösteriliyor – ancak geliştiriciler, robotun güvenli bir şekilde çalıştığını vurguluyorlar.
Japonya merkezli bir demiryolu şirketi, yakın zamanda yaptığı bir duyuruda, işçilerin güvenliğini artırmak ve iş kazası riskini azaltmak amacıyla robot teknolojisini Jinki Ittai ve Nippon Signal ile birlikte geliştirdiklerini belirtti.
Bu yeni teknolojinin arkasındaki büyük faktörlerden biri ise işgücü açığı. Japonya, nüfusunun yaklaşık %29’unun 65 yaş ve üzeri olduğu dünyanın en yaşlı nüfuslarından birine sahip. Bu durum, ekonomiyi işgücü açığı baskısı altında zorlamaktadır.
Robotlar ve yeni teknolojiler genellikle insanların işlerini “çalmakla” suçlanır, ancak açıkça görülüyor ki işgücü açığını gidermek için de kullanılabilirler.
Sadece 3 adımda fotoğrafınızı yükleyerek istediğiniz kıyafeti deneyebilirsiniz. Kolors Virtual ile bu gerçekten kusursuza yakın bir şekilde gerçekleşebiliyor.
ajansdijital.com.tr
#kıyafet #fotoğraf #uygulama
Oppo'dan rakibine gönderme yapan reklam: Oppo ile çakıldı !
OPPO, yeni modeli A60 için hazırladığı reklam kampanyasında iPhone’un ikonik "iPhone ile Çekildi" reklamına atıfta bulunuyor. Ancak bu kez farklı: Oppo ile çakıldı !
ajansdijital.com.tr
#oppo #reklam #oppoa60
Universal Pictures, Despicable Me 4'ün çıkışını kutlamak için Paris'teki Gare de Lyon tren istasyonunda dikkat çekici bir aktivasyon başlattı.
ajansdijital.com.tr
#despicableme4 #Paris #aktivasyon
"Şişirilebilirler": Şişme ürünlerin çevresel etkisine dikkat çeken kampanya!
Turizm platformu Thomas Cook Group plc ve İngiltere merkezli Marine Conservation Society, tatilcilerin şişme ürünlerin çevresel etkisine dikkat çekmek amacıyla yeni bir kampanya başlattı.
ajansdijital.com.tr
#kampanya #tatil #şişmeürün #çevre
Şişe kapaklarıyla harika dönüşüm! ♻️✨ PolyLab, kapakları geri dönüştürerek plastik atıklarla mücadele ediyor ve çevre dostu çözümler sunuyor. 🌍💚
ajansdijital.com.tr
#geridönüşümprojeleri #çevre #dönüşüm
Otomotiv dünyasında sahiplik ağı oldukça karmaşık ve ilgi çekici. Birçok ünlü otomobil markası, büyük ana şirketlerin çatısı altında toplanmış durumda. İşte bu devlerin sahip olduğu markalar:
Volkswagen AG:
🚘 Audi
🚗 Bentley
🚗 Lamborghini
🚙 Porsche
General Motors:
🚗 Cadillac
🚙 Chevrolet
🚚 GMC
BMW Group:
🚗 BMW
🚙 Mini
🚗 Rolls-Royce
Tata Motors:
🏎️ Jaguar
🚜 Land Rover
Toyota Motor Corp.:
🚗 Lexus
🚙 Toyota
ajansdijital.com.tr
#otomotiv #marka
Ne düşünüyorsunuz?
Fikrini bilmek güzel. Yorum bırakın.