Jenerik Marka Nedir ?
Jenerik markalar, genel olarak bir ürün veya hizmetin adını tanımlayan ve sıradan bir şekilde ifade eden markalardır. Bu markalar, belirli bir markanın adını veya kimliğini taşımazlar ve genellikle tüketici zihinlerinde belirli bir marka ile ilişkilendirilmezler. Jenerik markalar, ürün veya hizmet kategorisini ifade etmek için kullanılırlar ve genellikle kategoriye odaklanan işletmeler tarafından tercih edilirler.
İşletmeler açısından, jenerik markalar genellikle daha esneklik sağlar. Bir işletme, belirli bir markanın sınırlamaları olmadan, geniş bir ürün yelpazesine odaklanabilir ve ürünlerini farklı fiyat noktalarında konumlandırabilir. Ayrıca, jenerik markalar genellikle daha kolay tescil edilebilir, çünkü marka adı benzersiz ve genel bir ifadeye dayanır.
İşte birkaç Jenerik Marka örneği :
Borcam : ısıya dayanıklı fırın kabı.
-Yeni taşınan birine hediye alırken genellikle ilk tercihimiz borcam olur. Ancak unutmayalım ki Borcam, aslında bir marka adıdır ve bir ürün değildir.
Nescafe: suda çözünebilir hazır kahve
– Nescafe, Nestle’ye ait bir suda çözülebilir hazır kahve markasıdır ve dünyada hazır kahveyi sunan ilk markadır. Nescafe’nin hem tüketicinin tanıştığı ilk hazır kahve markası olması, hem de her eve girebilmesi, ona büyük bir avantaj sağlamıştır. Nescafe’nin bu öncülüğü, markanın popülaritesini artırmış ve neredeyse tüm benzer hazır kahveler Nescafe adı altında anılmaya başlanmıştır.
Selpak: kağıt mendil
– Tüm kağıt mendiller üzerinde başka markaların adları olsa da bizim için o Selpak’tır. Ancak Selpak aslında Eczacıbaşı Holding’in bir parçası olan ipek kağıt tarafından kurulan bir kişisel hijyen markasıdır.
Vileda: saplı paspas ve kova seti
– Vileda, aslında 1948 yılında kurulan ve paspas, süpürge, ütü masası gibi dayanıklı, mekanik temizlik ürünleri üreten bir şirkettir. Ancak o kırmızı kovası ve paspasıyla o kadar zihnimizde yer etmiştir ki, benzer ürünlerin genel adı olarak kullanıcılar tarafından Vileda terimi kullanılmaktadır.
Sarelle: sürülebilir fındık kreması
– Nutella, Türkiye pazarına girmeden önce ve bu kadar popüler hale gelmeden önce kahvaltı sofralarında tercih edilen tüm sürülebilir fındık kremalarının yerini Sarelle almıştı. Ancak Sarelle aslında Sagra tarafından üretilen bir markaydı ve daha sonra Sagra’nın satışının ardından Sanset adlı şirket, Sarelle’nin üretimini devralmıştır.
Sonraki Yazı
Ne düşünüyorsunuz?
Fikrini bilmek güzel. Yorum bırakın.