Logo Nasıl Tasarlanır?
Logo tasarımı, marka kimliğinin temel taşlarından biridir. Başarılı bir markalama için, logo tasarımının altın kurallarına dikkat etmek önemlidir. Logo tasarımı bir sanat değil, aynı zamanda bir süreçtir. Bu süreçte, teorik bilgi, tasarım becerileri, sabır ve bolca pratik gereklidir. Doğru logo tanınabilir ve unutulmaz olabilir; doğru ürünle birleştiğinde ise paha biçilmez bir varlık haline gelebilir. Örneğin, Nike Swoosh veya McDonald’s ikonik altın kemerleri gibi.
Logo tasarımının önemi büyüktür. Bir logo genellikle potansiyel bir müşterinin ilk gördüğü markalama parçasıdır ve başarılıysa en büyük etkiyi yapar. Bir logo, bir marka hakkında birçok şey anlatabilir, hatta bazen bir markanın ne yaptığını ve neyi temsil ettiğini bile. Tüketiciler, bir logo tasarımıyla bağlantı kurduklarında genellikle şirkete veya ürüne zaman veya para yatırmaya daha isteklidirler. Logo tasarımı başarılı markalamanın önemli bir unsurudur. Gerçekten benzersiz, çekici ve unutulmaz bir logo tasarımı gerçekleştirmek için özel bir çaba gereklidir.
Altın Kurallar
Markalar görsel olarak kendilerini ayırt etmelidir, çünkü yüzlerce hatta binlerce marka rekabet etmektedir. Marka kimliği tasarımı, üniformalardan, araç grafiklerinden, iş kartlarından, ürün ambalajlarından, billboard reklamlarından ve kahve fincanlarına kadar her şeyi içerebilir. Bir logo, bir markanın yüzüdür, insanların ona bağlanmasını ve hatırlamasını sağlar. Dolayısıyla logo tasarımının amacı, insanların bir ürün, şirket veya hizmetle yaşadıkları deneyimleri düşündüklerinde kolayca hayal edebilecekleri bir şey yaratmaktır.
Bir şeye baktığımızda, önce şekil ve renk görürüz, sonra okuruz. Sadece bu ilgimizi çekmeye yetiyorsa, o zaman okumaya başlarız. Tasarımcıların işi, bir markanın özünü en uzun süre dayanacak şekil ve renge dönüştürmektir.
1. Araştırmanızı yapın
Mercedes ve Woolmark gibi logolar, şirketleri için paha biçilmez varlıklar haline geldi. Logo tasarımına, bazı temel çalışmalarla başlamak önemlidir. Müşteriyi ve ürününü tanımak, en güçlü tasarım yönelimini seçmenize yardımcı olacaktır. Tasarımcı olmanın en ilginç yanlarından biri, her projeyle yeni şeyler öğrenme fırsatıdır.
Her müşteri farklıdır ve aynı meslekte bile insanlar işlerini farklı şekillerde yaparlar. Müşterinize neden var olduklarını, ne yaptıklarını ve nasıl yaptıklarını sormak önemlidir. Diğer markalardan farklı kılan nedir? Onlar kimin için varlar ve en çok neye değer verirler? Bu soruların bazıları gereksiz gibi görünebilir, ancak cevaplaması zor olabilir ve işletme hakkında daha fazla soruya yol açabilir.
2.Bir eskiz defteriyle başlayın
Günümüzde birçok dijital araç mevcut olsa da, logo oluşturmak için doğrudan bilgisayarınıza geçmeyi düşünebilirsiniz, ancak bir eskiz defteri kullanmak, gözlerinizi parlak piksellerin ışığından korur ve daha önemlisi, tasarım fikirlerini çok daha hızlı ve özgürce kaydetmenizi sağlar.
Dijital bir arayüz olmadan tamamen keşfetme özgürlüğünüz vardır ve gece bir fikirle uyanırsanız, kaybetmek istemediğiniz bir fikri not almak için yatağınızın yanında bir kalem ve kağıt en iyisidir. Eskiz çizmek, şekilleri tam olarak istediğiniz yere koymayı kolaylaştırır. İşaretlerinizi daha sonra dijitalleştirmek için her zaman fırsatınız olacaktır. Ayrıca, dijitalleştirmeden önce müşterilere tasarım fikirlerini açıklarken bazı eskizleri paylaşmak da faydalı olabilir. Bu, müşterilerin, bazen bir fikri tamamen reddetmelerine neden olabilecek yazı tipleri ve renklerin dikkat dağıtıcılığı olmadan sonucu görselleştirmelerini kolaylaştırabilir.
3.Logo tasarımınızı siyah-beyaz olarak başlatın
Renk markalamanın önemli bir parçasıdır, ancak bazen dikkat dağıtıcı olabilir ve logonun temel kavramını düşünmeyi zorlaştırabilir. Renkleri sona bırakmak, logo tasarım fikrine odaklanmanıza olanak tanır. İlginç bir paletle kötü bir fikri kurtarmak imkansızdır, ancak iyi bir fikir renkten bağımsız olarak hala iyidir.
4. Logo tasarımınızın alakalı olduğundan emin olun
Bir logo tasarımı, temsil ettiği fikirler, değerler ve faaliyetlerle ilgili olmalıdır. Zarif bir yazı tipi, bir çocuk kreşinden daha çok lüks bir restorana uyacaktır. Benzer şekilde, fosforlu pembe ve sarı palet muhtemelen mesajınızı erkek emeklilerle etkileşime sokmaya yardımcı olmayacaktır.
Bu şeyleri biliyorsunuz ve oldukça açık görünebilirler, ancak uygunluk bundan daha derine iner. Belirli bir tasarımın arkasındaki mantık ne kadar uygunsa, fikri bir müşteriye satmak o kadar kolay olacaktır
5. Hatırlanması kolay bir logo tasarımı oluşturun
İyi bir logo tasarımı akılda kalıcıdır, böylece diğer markaların dikkat için yarıştığı ortamda potansiyel bir müşterinin zihninde bir marka kalabilir. Bu nasıl başarılabilir? Burada basitlik anahtarınız olmalıdır. Gerçekten basit bir logo, sadece kısa bir bakıştan sonra bile hatırlanabilir, aşırı detaylı bir tasarımla mümkün olmayan bir şey. Bir ticari marka bir kavrama odaklanmalı; tek bir ‘hikaye’ye. Çoğu durumda, bu, farklı boyutlarda çalışabilecek ve bir binanın tabelasından bir tarayıcı çubuğundaki bir web sitesi simgesine kadar çeşitli uygulamalarda çalışabilecek basit bir forma sahip olmalıdır.
6. Farklı olmaya çalışın
Bir markanın rakipleri aynı tipografi tarzı, aynı tür paleti veya marka adının soluna yerleştirilmiş bir sembolü kullanıyorsa, bu, müşterinizi sıradanlaştırmak yerine onu öne çıkarmak için mükemmel bir fırsattır. Farklı bir şey yapmak, logo tasarımınızın gerçekten ön plana çıkmasına yardımcı olabilir.
Pazarda bu kadar çok benzerlik olması, işinizin daha kolay hale geldiği anlamına gelmez. Ancak, etrafında gördükleri bir trende karşı çıkmak cesur bir müşteri gerektirir. Ancak, tasarım portföyünüzde hayal gücünü göstermek, istediğiniz türden bir müşteriyi çekmenin iyi bir yoludur ve konseptinizin uygunluğunu göstermek, herhangi bir endişeyi ortadan kaldırmaya yardımcı olabilir.
7. Marka kimliğini düşünün
Logo tasarımı genellikle izole bir durumda kalmaz. Web siteleri, afişler, iş kartları, uygulama simgeleri gibi farklı platformlarda kullanılabilir. Müşteri sunumları, potansiyel müşterilere logonun nasıl görüneceğini göstermek için önemlidir.
Genel resim, logo tasarımının kullanılabileceği her potansiyel öğeyi içerir. Logo, belirli bir noktaya kadar kimliği belirler, ancak bütünleşik bir görünüm elde etmek için özel bir yazı tipi kullanmak faydalı olabilir. Bu yazı tipi, pazarlama materyallerinde de kullanılabilir.
8. Çok açık olmayın
Bir logo bir şirketin ne yaptığını göstermek zorunda değil; aslında, genellikle göstermiyorsa daha iyi olabilir. Daha soyut işaretler genellikle daha kalıcıdır. Tarihsel olarak, fabrikanızı gösterirdiniz, belki de aile işletmesi ise bir armalı amblem, ancak semboller ne yaptığınızı göstermez.
9. Sembollerin zorunlu olmadığını unutmayın
Bir logo her zaman bir sembol olmak zorunda değildir. Özellikle şirket adı benzersiz olduğunda özel bir kelime işareti iyi çalışabilir. Harflere odaklandığı için tasarım parlaklığını abartmaktan kaçının. Her kelime işareti ile okunabilirlik önemlidir ve sunumlarınız tasarımlarınızın tüm boyutlarda, büyük ve küçük, nasıl çalıştığını göstermelidir.
Elbette, kelimeler bazen çok küçük uygulamalarda çalışmayabilir, bu nedenle değişiklikler gerekebilir. Bu, belki de bir harfi logonun işareti’nden çıkarıp aynı rengi kullanmak kadar basit olabilir, veya bir sembolü ikincil bir tasarım elemanı olarak kullanabilen bir varyasyon olabilir.
10. İnsanları güldürmeye çalışın
Son olarak, logo tasarımınıza biraz mizah katmak sadece işinizi daha eğlenceli hale getirmez; aynı zamanda müşterinizin daha başarılı olmasına da yardımcı olabilir.
Ulaşılması gereken bir denge var. Fazla ileri götürürseniz, potansiyel müşterileri yabancılaştırma riskiyle karşılaşırsınız. Ancak, şirket ne olursa olsun, insanlar insanlarla iş yaparlar, bu yüzden işinizde insanî, duygusal bir taraf her zaman bir dereceye kadar önemli olacaktır.
11. Her zaman ikinci bir görüş alın:
Tasarım aşamasında gözden kaçırılan detayları tespit etmek için ikinci bir görüş almak önemlidir. Logo tasarımı konseptinizi oluşturduktan sonra, her zaman başkalarıyla kontrol etmek için zaman ayırmalısınız. Birçok tasarım stüdyosu, çalışmaları duvarlara asmayı savunmaktadır.
12. Marka şemasının geri kalanını geliştirin:
Logo tasarımı, marka kimliğinin bir parçası olarak diğer unsurlarla birlikte düşünülmelidir. Marka dünyasının tüm unsurlarıyla uyum içinde olması önemlidir. SomeOne ajansının kurucu ortağı Simon Manchipp, tutarlılık elde etmenin önemini vurgular. Bu, markanın daha etkili ve tanınabilir olmasına yardımcı olur.13.Logo tasarımınızı canlandırın:
Modern pazarlama dünyasında, statik bir logo artık yeterli değildir. Logo tasarımının dijital uygulamalarda canlı olması gerekmektedir. Bu, logo tasarımını animasyon veya hareketli grafiklerle hayata geçirmeyi gerektirebilir. Örneğin, Sagmeister & Walsh tarafından yapılan Function Engineering için hazırlanan bir logo tasarımı animasyonlaştırılmıştır. Benzer şekilde, Bond tarafından Helsinki Sanat Üniversitesi için tasarlanan logo tasarımı, dinamik ve modern bir his için animasyon ve deformasyon efektleriyle canlandırılmıştır. Bu, markanın dijital platformlarda daha etkili bir şekilde iletişim kurmasına olanak tanır.14. Müşteriye Rehber Sunun
Logo tasarımınızın tamamlanmasının ardından, müşterinin logoyu nasıl kullanacağına dair net ve kapsamlı bir rehber sunmak önemlidir. Bu rehber, renk seçeneklerinden, logonun kullanılması gereken minimum ve maksimum boyutlara, konumlandırma kurallarına, diğer tasarım unsurlarından dışlanmış bölgelere ve gerilme veya bozulma gibi kesin olumsuzluklara kadar her şeyi kapsamalıdır. Stil kılavuzları, müşterinin iç ekibine sorunsuz, tutarlı bir geçiş sağlamak için yardımcı olabilir. Ancak, bazı ajanslar bu kılavuzların aşırı kısıtlayıcı ve talimatlı olduğunu düşünebilirken, diğerleri bunların önemli olduğunu savunur. Hangi yöntemin seçildiğine bakılmaksızın, müşterinizin logo tasarımınızı doğru şekilde uygulamasına yardımcı olacak bir rehber sağlanması önemlidir.15.Halktan alınan eleştiriyi kabul edin:
Günümüzde, sosyal medya gibi platformlar aracılığıyla herkesin her logo tasarımı hakkında bir görüşü bulunuyor. Eleştiri zaman zaman rahatsız edici olabilir ve sadece profesyonellerden değil, genel halktan da gelebilir. Bu nedenle, görece yüksek profilli bir yeniden markalaşma projesi üzerinde çalışan herkesin halktan gelen eleştirilere hazır olması önemlidir. Bir marka şemasının sadece logo tasarımından ibaret olmadığını kabul etmek önemlidir. Ancak, sosyal medya gibi platformlarda yeni bir proje genellikle tek bir görüntü ile özetlendiğinde, logo genellikle halkın ilk ve tek eleştirdiği şey olabilir. Bu durumu kabul etmek önemlidir. Örneğin, Londra merkezli DesignStudio, Airbnb ve Premier League gibi projelerde çalışırken halktan gelen eleştirilere sıkça maruz kalmıştır. Bu tür durumlarla başa çıkmak için, marka yöneticileri ve tasarımcılar, halkın geri bildirimini dikkate alarak ancak aynı zamanda kendi vizyonlarından da ödün vermeden hareket etmelidir.Açık kaynak kodlu bir şekilde yeniden markalaşma sürecinde kamu geri bildirimini kullanan Johnson Banks gibi ajanslar, halkı belirli aşamalarda dahil eder ve onların görüşlerini dikkate alır. Bu, sonuçta daha geniş bir kabul görmüş ve toplum tarafından benimsenmiş bir logo tasarımı elde etmek için önemlidir.
Etiketlendi:
- Tasarım
Önceki Yazı
Ne düşünüyorsunuz?
Fikrini bilmek güzel. Yorum bırakın.