2024’te TikTok’ta Bilinmesi Gereken İstatistikler
Pazarlamacılar için TikTok İstatistikleri
TikTok hakkında konuşmadan önce, pazarlamacılar için önemli birkaç istatistik ve en iyi uygulamalar hakkında biraz bilgi alalım.
Pazarlamacılar arasında TikTok kullanımı her yıl %15 artıyor. 2024’te pazarlamacıların 27’si TikTok’u ilk defa denemeyi planlıyor. TikTok, Facebook, YouTube ve Instagram’un ardından en popüler sosyal medya platformu olarak karşımıza çıkıyor. Pazarlamacılar, TikTok, Instagram, YouTube ve Facebook’un 2024’te en çok büyüyecek platformlar olacağını düşünüyor. Bu nedenle, pazarlamacıların %60’ı bu platformlara daha fazla yatırım yapmaya hazır. En iyi yayın saatleri akşam 6 ile 9 arası, öğleden sonra 3 ile 6 arası ve öğlen 12 ile 3 arası, en iyi gün ise Cuma. Araştırmalara göre, z kuşağından her on kişiden biri TikTok’a Google’dan daha fazla güvenir. TikTok’un etkileşim oranının üçüncü sırada olduğunu söyleyen pazarlamacılar var. Ankete katılan pazarlamacıların %13’ü, TikTok’un diğer platformlardan daha fazla etkileşime sahip olduğunu düşünüyor. TikTok’un video indirmeleri 2023’ün üçüncü çeyreğinde 2.733.100’e kadar çıktı. Bazı ABD’li çalışanlar, TikTok videolarını daha fazla ilgi çekmesi için değiştirebileceklerini söylüyorlar.
Veri Tabanı, İndirme Oranları ve Büyüme
TikTok, iddiaya göre ilk yılında 500 milyon aylık aktif kullanıcıya ulaştı. TikTok’un büyümesi o zamandan beri sadece arttı. 2021 Eylül’ünde, TikTok’un aylık aktif kullanıcı sayısının 1 milyara ulaştığı kutlandı. Çin’de TikTok’ün orijinal bağımsız uygulaması olan Douyin, Musical.ly’nin TikTok ile birleştiği zaman 300 milyon kullanıcıya sahipti. 2022’de TikTok, global olarak en çok indirilen uygulama oldu (850 milyon indirme). 2024’te TikTok, 128 milyon indirme ile en çok indirilen üçüncü uygulama oldu.
TikTok’un Ana Demografikleri
İşte TikTok’un ana demografiklerinin bir analizi.
- TikTok’un en büyük yaş grubu 18 ile 24 yaş arasındadır.
- Global TikTok kullanıcılarının %54.1’i kadın ve %45.9’u erkektir.
- ABD’deki TikTok kullanıcılarının %70’i spor fanı olduğunu belirtiyor.
- 16 ile 25 yaş arasındaki Z kuşağı kullanıcılarının %92’si YouTube kullanıyor.
- Instagram ve TikTok ise sırasıyla ABD’deki Z kuşağı kullanıcılarının %85’i ve %78’ini oluşturuyor.
- Sosyal medya pazarlamacıları arasında sosyal medya toplulukları oluşturanların %28’i, sosyal medyada aktif bir topluluk oluşturmak için TikTok’un en etkili platform olduğunu söylüyor.
- Ocak 2024 itibarıyla, TikTok’un en büyük izleyici kitlesine sahip olan ülkeleri ABD, Endonezya ve Brezilya’dır. TikTok artık 200’den fazla ülkede mevcut.
Kullanıcı Davranışları
TikTok hızlı bir uygulamadır. Giriş yaptığınız anda, ilgi alanlarınıza göre algoritma tarafından düzenlenmiş keşfet sayfasının en üstünde bir video görürsünüz. Kullanıcı deneyiminin önemli bir parçası olan sesin kullanıcılar için hayati olduğunu düşünülüyor.
- Bir reklamı TikTok’ta gördükten sonra, izleyiciler markaya %41 daha fazla güvenir ve markaya %31 daha da sadık olur.
- Kullanıcılar, TikTok’ta yeni ilgi alanlarıyla tanışma olasılığının %1.8 kat daha yüksek olduğunu düşünüyorlar.
- 30 yaşın altındaki ABD’li yetişkinlerin dörtte biri TikTok’ta düzenli olarak haber alıyor.
- Kullanıcıların %40’ı, For You Page (FYP) sayfalarının oldukça ilginç olduğunu belirtiyor.
- ABD’deki TikTok kullanıcılarının %52’si platformda hiç video paylaşmamış.
TikTok’un Etkisi
TikTok’ta altı saniyeden daha kısa sürede izlenen reklamlar, 20 saniyeden daha uzun süre izlenen reklamlara kıyasla daha güçlü bir etki yaratıyor.
- TikTok kullanıcılarının %71’i TikTok’un tam olarak aradıklarını gösterdiğini söylüyor.
- Kadın alışverişçilerin %67’si bir satın alma kararı vermeden önce TikTok’ kitlesinin yorumuna bakar.
- Marketerlerin %57’si, sosyal medya stratejilerinin bir parçası olarak kısa biçimli videolardan (TikTok, IG Reels vb.) faydalanıyor.
- TikTok kullanıcıları, daha önce satın aldıkları ürünü aile ve arkadaşlarına satın almaları konusunda ikna etme olasılığı açısından diğer kullanıcılara göre %1.8 kat daha fazla.
- X kuşağının %44’ü TikTok’un onlara yeni şeyler keşfetmelerinde yardımcı olduğunu söylüyor.
- TikTok kullanıcılarının, önümüzdeki altı ay içinde yeni bir teknoloji ürünü satın alma olasılığı diğer platform kullanıcılarına göre %1.4 kat daha fazla.
TikTok Üzerinde Alışveriş
- ABD’deki TikTok kullanıcılarının %37’si, uygulama üzerindeki bağlantılar veya doğrudan platform üzerinden alışveriş yapmıştır.
- TikTok kullanıcıları, tatil dönemlerinde daha fazla yiyecek veya market alışverişi yapma olasılığı %1.4 kat daha fazla.
- TikTok kullanıcıları, ruh halini yükseltmek için bir ürün satın alma olasılığı açısından diğer platform kullanıcılarına göre %1.3 kat daha fazla.
- Y kuşağı TikTok kullanıcıları, bir ürünü satın aldıktan sonra onunla ilgili bir öğretici hazırlama olasılığı açısından diğer platform kullanıcılarına göre %2.9 kat daha fazla.
- TikTok’ta canlı yayını izledikten sonra kullanıcıların %50’si bir şey satın almıştır.
TikTok’taki Viral Trendler ve Influencer’lar
TikTok, influencer’lar, komedyenler, meme yaratıcıları ve hatta bazı markalar için kapılar açtı. İşte uygulamadaki viral trendler ve influencer’lar hakkında birkaç ilginç bilgi:
- TikTok’ta en çok takip edilen yaratıcı Khaby Lame, 161.4 milyon takipçi ile birinci sırada. Hemen arkasında, 152 milyon takipçi ile Charlie D’Amelio yer alıyor.
- Influencer’larla çalışan pazarlamacıların %67’si mikro-influencer’lar ile (10.000-99.999 takipçi/abone) çalışıyor. Sadece %17’si mega-influencer’lar ile (1 milyon takipçi/abone üzeri) çalışıyor.
- Pazarlamacıların %47’si bir influencer’ın içeriğinin kalitesini değerlendirirken dikkate alıyor.
- Pazarlamacıların %90’ı 2024’te influencer pazarlamaya yatırım yapmayı sürdürecek veya artıracak.
- ABD’de, 10 milyon bireyin influencer olarak kabul edildiği büyük bir influencer havuzu bulunmaktadır.
- ABD’de, kadın influencer’ların sayısı 4.7 milyona ulaşıyor. Öte yandan, erkek influencer’lar sadece 2.8 milyon influencer’ı oluşturuyor. Nötr cinsiyetli influencer’lar ise 2.5 milyon takipçiye sahiptir.
İş, Gelir ve Rekabet
TikTok’un piyasaya sürülmesi, sadece ana şirketi ByteDance’i haritaya koymakla kalmadı, aynı zamanda TikTok’un viral hale gelmesinden kısa bir süre sonra Facebook gibi uygulamalarla rekabeti de beraberinde getirdi.
- TikTok, tüketici harcamaları açısından dünya çapında en üst uygulamadır.
- TikTok’un Apple App Store’da 4.7 yıldız ve Google Play Store’da 4.3 yıldız derecelendirmesi bulunmaktadır.
- TikTok’un ana şirketi ByteDance, 268 milyar dolar değerleme ile dünyanın en değerli startup’ı konumundadır.
- 2023’ün ilk üç çeyreğinde, TikTok yaklaşık 9.4 milyar dolar gelir kaydetti.
- TikTok, 2023 yılında tahmini %52’lik bir artışla 14.3 milyar dolar gelir elde etti.
TikTok’un Sırları
TikTok, en üst sosyal medya platformlardan biri olmasına rağmen, reklamverenler için seçeneklerini artırıyor. Bir şirket veya startup yeni olduğunda ve bir marka başarılı olduğunda sayıları gizlemesi alışılmadık bir durum değildir. Aslında, Snapchat ve Netflix gibi diğer büyük şirketlerde bunu görmüştük. 2020’de TikTok For Business’ın piyasaya sürülmesine rağmen, TikTok’un küresel ekipleri ve ByteDance, ana istatistikler hakkında hala sessiz kalmaya devam ediyorlar. Gelecek yıllarda, TikTok daha fazla reklamvereni çekmeye devam ettikçe, uygulama ve kullanıcı tabanı hakkında daha şeffaf bilgiler görmeye başlamamız şaşırtıcı olmaz.
Diğer işletmelerin TikTok’ta neler yaptığını görmek mi istiyorsunuz? TikTok’taki markaların bir derlemesine göz atın. TikTok, pazarlamacıların stratejisinin vazgeçilmez bir parçasıdır. Bu istatistikler, platformun ne kadar geniş kapsamlı olduğunu ve doğru mesajı oluşturmanın gücünü göstermektedir. TikTok’u denemeye başlayın, kendiniz için doğru stratejiyi bulun ve büyümeye devam edin.
Etiketlendi:
- Pazarlama
Önceki Yazı
Ne düşünüyorsunuz?
Fikrini bilmek güzel. Yorum bırakın.