Affinity'nin satın alınmasıyla Canva, Adobe'nin yaratıcı araçlarıyla daha iyi rekabet edebilecektir
Avustralyalı tasarım ve görsel iletişim start-up’ı Canva, bugün İngiltere merkezli yaratıcı araçlar şirketi Affinity’yi (eski adıyla Serif) satın aldığını duyurdu. Bloomberg, anlaşmanın birkaç yüz milyon pound değerinde olduğunu bildirdi (yaklaşık olarak 380 milyon dolar ABD).
Canva genellikle ürünlerini başlangıç seviyesindeki kullanıcılar için hedeflerken, şirketin ortak kurucusu Cliff Obrecht, bu satın almanın daha ileri düzey kullanıcılara da kapı açacağını düşünüyor. Obrecht, anlaşmayı duyuran bir blog gönderisinde şunları yazdı: “Canva’nın son on yılı, tasarım eğitimi almayan bilgi işçilerinin %99’u üzerinde yoğunlaştı. Gerçek anlamda dünyayı tasarım yapmaya yetenekli kılmak, profesyonel tasarımcıları da kapsamaktadır. Affinity ile birleşerek, her seviyedeki tasarımcıların ve tasarım yolculuğunun her aşamasındaki tasarımcıların tam spektrumunu açmayı heyecanla bekliyoruz.”
Affinity ile birlikte, şirketin özellikle Adobe ile rekabet etme yeteneği de artıyor, özellikle Adobe Express’e karşı. Constellation Research’ün kurucusu ve baş analisti Ray Wang, “Canva’nın Adobe’ye karşı daha karmaşık yeteneklere sahip ürüklere ihtiyacı vardı. Temel teklifleri Adobe Express kadar sağlam değildi. Affinity’nin gerçekten kullanımı kolay bir fotoğraf düzenleyicisi var. Sayfa düzeni de çok kullanımı kolay,” dedi. Ayrıca, iki şirket kültürünün de uyumlu olduğunu söyledi.
Satın alma işleminin her iki tarafı da elbette “heyecanlı” ve “mutlu” olduklarını belirtti – ve neden olmasın, sonuçta büyük miktarda para ödeyerek güçlerini birleştirdiler. Affinity web sitesinde bir blog gönderisinde CEO Ashley Hewson, değişimle ilgili müşteri endişelerini gidermeye çalıştı. Gönderide şunları yazdı: “İlk Mac uygulamamızı yayınladığımızdan bu yana, Affinity’ye güvenenlerin bazıları, ürünlerimizin geleceği hakkında sorularınız olacağını biliyoruz.”
Ancak, (elbette her satın alınan şirketin CEO’su gibi) daha büyük Canva’nın kaynaklarıyla kendi başlarına asla yapamayacakları kadar çok şey yapabileceklerine inanıyor. “Canva’da, Affinity’yi yeni seviyelere taşıyabilecek bir ortak ruh bulduk. Ek kaynakları, çok daha fazlasını çok daha hızlı bir şekilde sunmamızı sağlayacak,” dedi.
Tasarım danışmanlık firması Bigtable.co’nun kurucusu Ehab Bandar, her iki taraf için de karmaşık bir durum olduğunu düşünüyor. “Affinity kullanıcıları için, iyi haber/kötü haber. Ayrı kalmayı umut ediyorum, ancak bir kezlik satın alma yerine abonelik planına katlanmak zorunda kalacaklarını düşünüyorum,” dedi Bandar. “Canva kullanıcıları için, Canva ortak kurucularından Cameron Adams, Affinity’nin daha profesyonel tasarım hizmetlerine hafif entegrasyon için zaten fikirler olduğunu belirtti. Başlangıçta tasarımcı olmayan müşteri tabanları olgunlaştıkça, daha güçlü araçlar bekleyecekler ve Affinity, Adobe’yi dönüştürecek.”
2021 yılında değerlemelerin uçuşa geçtiği bir dönemde, Canva 40 milyar dolarlık yüksek noktalara ulaştı. Ancak, son birincil hisse senedi satışında şirket biraz geriledi, ancak hala 26 milyar dolarlık sağlam bir değerlemeyle.
Bu, kesinlikle onlara bunun gibi satın alımlar yapmaları için fazlasıyla yeterli değer bırakıyor. Affinity ile Canva, şirkete katılacak 90 çalışanın yanı sıra dünya çapında 3 milyon kullanıcı kazanıyor. Anlaşma zaten resmi olarak kapandı.
Ne düşünüyorsunuz?
Fikrini bilmek güzel. Yorum bırakın.