Dune Part 2: Görsel Şölenin Ardındaki 5 Tasarım Sırrı – Villeneuve’un Efsanevi Eseri
Vintage lenslerden kıyafetlere ve Arrakis’in tasarımına kadar, Dune Part 2, Denis Villeneuve’un Frank Herbert’in ilk Dune romanının yorumunun ikinci bölümü, eleştirel ve popüler beğeni toplayan nadir filmlerden biridir. Film, beğeni topladı ve pandemiden bu yana 500 milyon doların üzerinde bir hasılat elde etme yolunda. Bu tür bir başarıya pandemiden bu yana pek az film ulaşmıştır. İkinci Dune filmi böylesine iyi karşılandı çünkü sadece görsel olarak çok etkileyici görünüyor.
Dune Part 2’nin benzersiz bir görünüme sahip olmasına katkıda bulunan birçok tasarım kararı bir araya geldi, bunlar Arrakis’in mimarisi ve tasarımı, Dune kostümleri ve bazı ilginç çekim seçimlerinden oluşuyor. İşte filmin benzersiz görünümüne katkıda bulunan beş şeyi özetliyoruz.
1.Vintage Lensler:
Fotoğraf ve video çekimiyle ilgilenen herkes, Dune Part 2’deki ALEXA kameralarında hangi lenslerin kullanıldığını merak etmiş olabilir. Ve gerçekten de lensler oldukça özel. Kameraman Greig Fraser’ın ARRI Rental ile yaptığı bir röportajda, daha fazla dokuya sahip olmak için ve “görüntüyü biraz kirletmek” için çeşitli yeniden konumlandırılmış eski lenslerin kullanıldığını açıkladı. IronGlass tarafından temin edilen Sovyet camları da Dune logosuyla güzel bir şekilde özelleştirildi.
Bu gönderiyi Instagram’da gör
IronGlass | Rehoused Vintage Lenses for Filmmaking (@ironglassadapters)’in paylaştığı bir gönderi
2. Giedi Prime’ın görünümünü oluşturmak için kızılötesi çekim:
Dune Part 2’nin en çarpıcı bölümlerinden biri, Harkonnen Hanedanı’nın gezegeni olan Giedi Prime’da geçen bölüm, aynı zamanda gladyatöryal unsurları ve Shakespearevari politik entrikaları içeriyor. Gezegenin siyah bir güneşi var ve Villeneuve, bunu daha önce hiç ekranda görülmemiş keskin, renksiz bir tür ışıkla temsil etmek istedi; aynı zamanda bu koşulların Harkonnen’ların fiziksel görünümünü ve soğuk vahşetini şekillendirmiş olabileceğini de ima etmek istedi.
Çözüm, bir ALEXA LF kamerasını kızılötesi olarak modifiye etmekti, ancak daha yüksek çözünürlüğe sahip gözetleme kameraları gibi olması gerekiyordu. Ve ortaya çıkan sonuçlar ürkütücü. Tehditkar monolitik mimari ile birleştirildiğinde, sonuçlar Arrakis’ten çok farklı bir gezegende olduğumuzu hemen anlamamızı sağlıyor.
3. Gösterişli Dune Kostümleri:
İlk film gibi, Dune Part 2 de kostüm tasarımı departmanında dikkat çekiyor. Bene Gesserit başlıklarından Giedi Prime’deki korkutucu banderillero esinli köle işleyicilere kadar, klasik Balenciaga veya Chanel defilesinden çıkmış gibi durmayacak birçok etkileyici kostüm var. İlham kaynağı nedir? Kostüm tasarımcısı Jacqueline West, Vogue’a verdiği demeçte, Arrakis’teki kostüm tasarımında Tuaregler, Bedeviler ve Moğollar gibi Dünya’daki çeşitli kabilelerden etkilendiğini, Bene Gesseritler için ise tarot kartlarından, özellikle kılıç kraliçesinden ve Giotto di Bondone’un ortaçağ resimlerinden esinlendiğini söyledi. Harkonnen’lerin siyah, deri ve likra kullanımı için ise Geiger’ın çalışmalarından, karanlık ortaçağ resimlerinden ve bağlayıcılıktan ilham aldığını belirtti.
4. Arrakis’in tasarımı için kum perdeleri:
Dune’nin büyüsünün bir parçası, çöl gezegeni Arrakis’in ikna edici tasarımıdır. Denis Villeneuve, benzersiz estetiği oluşturmak için çeşitli teknikler kullandı, bunlardan biri de geleneksel yeşil veya mavi perdelerin yerine gerçekçi görünmesini sağlamak ve renk kirliliğini önlemek için kum rengi perdeler kullanmaktı. Görsel efektler sorumlusu Paul Lambert, ilk film için Arrakis ve Arrakeen için kum rengi perdeler, Caladan iç mekanlar için gri perdeler ve Caladan dış mekanlar için çok hafif mavi tonlu gri perdeler dahil olmak üzere çeşitli renklerde perde kullanıldığını anlattı. Arrakis için kum rengi perdenin avantajı, yansıyan ışığın sabit bir renk sağlamasıydı. Görsel efektler içermeyen sahnelerde, kum rengi askerlerin yüz kalkanlarında ve ornitopterlerin camlarında yansıma görülür. Aynı zamanda, ters çevrildiğinde, kum rengi maviye dönüşür ve VFX için ayarlanabilir hale gelir.
5. Dune Filmi Mimarisi:
Dune’nin mimarisi, Mısır piramitleri ve Ürdün’deki Petra gibi çeşitli insan mimarisi eserlerinden ilham aldı. Arrakeen’in binaları, Arrakis’in kendisi ve gezegenin iklimi ve unsurlarıyla uyum içindedir. Kalın beton duvarlar iç mekanları sıcaktan korurken, perdeler ve ışık kuyuları Endo-İslam mimarisinin jali’lerinden etkilenmiştir. Michielli + Wyetzner Architects’ten Michael Wyetzner’ın Architectural Digest’te yaptığı videoda, Dune’un mimarisinde modern eserlerden olan Michael Heizer’ın Nevada’daki çöl sanatı City ve Carlo Scarpa’nın tahta kalıp beton yapılarına kadar çeşitli bağlantılar buldu.
Üretim ekibi, dış mekan sahnelerinin neredeyse tamamının Ürdün ve Abu Dabi gibi gerçek mekanlarda çekildiği için film için fiziksel mekanların seçimine önemli zaman harcadı. Villeneuve, yapı tasarımcısı Patrice Vermette’nin “çölde haftalarca kum tepeleri dökerek” sahneler arasında tutarlılık sağlamak için tam olarak hangi tür kumun incelendiğini Empire’a söyledi.
Etiketlendi:
- Tasarım
Ne düşünüyorsunuz?
Fikrini bilmek güzel. Yorum bırakın.