Günümüzde çocukları sağlıklı beslenme alışkanlıkları kazanmaya teşvik etmek, birçok ülke için büyük bir mücadele haline geldi. Ancak Japonya, bu soruna yaratıcı bir çözümle yaklaşarak çocukların süt içme alışkanlığını artırmada büyük başarı elde etti. Yerel okullara süt ve süt ürünleri tedarik eden Seki Milk firması, süt şişelerine manga ekleyerek çocukları süt içmeye teşvik ediyor.
Seki Milk firmasının bu basit ama etkili fikri, sadece düz bir süt şişesi yerine, dört karelik bir manga tasarımını beyaz renkte şişelere işlemek oldu. Her bir manga, çizgi roman sanatçısı Amiakihiko tarafından özel olarak çiziliyor ve farklı süt şişelerine basılıyor. Böylece her süt şişesi, çocuklar için yeni ve heyecan verici bir hikâye sunuyor.
Her şişenin üzerine basılan 10 farklı manga hikâyesi sayesinde, çocuklar her süt şişesiyle yeni bir hikâyenin keyfini çıkarabiliyor. Bu sadece çocuklara süt içme alışkanlığı kazandırmakla kalmıyor, aynı zamanda onları manga ve çizgi roman dünyasına da çekiyor.
Manga içeren süt şişelerinin başarısı oldukça etkileyici. Kampanyanın sonuçlarına göre, bu proje sayesinde çocukların yüzde 95’i süt içmeye başladı. Seki Milk firması, yaratıcı “Milk Manga” projesinin arkasındaki başarıyı VOJ reklam ajansına bağlıyor. Bu proje, yaratıcılığın çocukların sağlıklı beslenmeye teşvik edilmesinde nasıl kullanılabileceğini gösteriyor.
Süt içme alışkanlığının artırılması gibi karmaşık bir sorunu çözen bu proje, diğer ülkeler için de ilham kaynağı olabilir. Yaratıcılığın çocukların ihtiyaç duyduğu besinleri almasını sağlamak gibi önemli sorunları ele alabileceğini göstererek, Japonya’nın “Milk Manga” projesi, beslenme alışkanlıklarını geliştirmeye yönelik yeni yaklaşımların kapılarını açıyor.
すばらしいアイデア。65%のこどもが牛乳を飲み干さずに栄養不足になっている。どうすれば飲んでもらえるか?関牛乳が開発したのは“牛乳を飲み進めるほど読めるようになる漫画”「milk manga」。導入後、95%のこどもが飲み干すようになったそう。… pic.twitter.com/pjJuS5RkJV
— 松田広宣|ARAWAS Inc. (@hirocopy) September 29, 2023
Önceki Yazı
Ne düşünüyorsunuz?
Fikrini bilmek güzel. Yorum bırakın.