Pazarlamada Yapay Zeka Devrimi, “Üretken yapay zeka” (generative AI) son yılların en popüler teknolojilerinden biri haline geldi. Bu teknoloji özellikle pazarlama dünyasında hızla yaygınlaşıyor. Botco.AI tarafından yapılan yeni bir araştırmaya göre, B2B ve B2C pazarlama yöneticilerinin %73’ü şirketlerinde metin, resim, video veya diğer içerikler oluşturmak için bu teknolojiyi kullanıyor. Araştırmaya katılanların %49’u üretken yapay zeka araçlarını final içeriği oluşturmak için kullanıyor. Bu yazıda, üretken yapay zeka teknolojisinin pazarlama dünyasındaki yükselişi, kullanım alanları, en popüler araçları ve şirketlerin kullanımını engelleyen engelleri ele alıyoruz.
Elde edilen verilere göre, pazarlama sektöründe kullanılan üretken yapay zeka araçlarının oranı %73‘e ulaşmıştır. B2B ve B2C pazarlama yöneticilerinin %73’ü şirketlerinin metin, resim, video veya diğer içerikleri oluşturmada yardımcı olmak için üretken yapay zeka araçlarını kullandıklarını belirtmiştir.
Bu alanda yeni olan şirketlerin %31’i yakın gelecekte bu araçları kullanmaya başlamayı planladıklarını açıklamıştır. Raporda açıklandığı üzere, yapay zeka pazarlama teknolojisi için yeni değildir, en az on yıldır bu alanda kullanılmaktadır. Ancak OpenAI’nın geçen Aralık ayında ChatGPT’yi piyasaya sürmesiyle birlikte, üretken yapay zeka/chatbotlar tüm pazarlama teknolojisinde yaygın hale gelmiştir.
Anket sonuçlarına göre, katılımcıların üçte ikisi, beyin fırtınası, ilk taslaklar ve taslaklar oluşturmak için yapay zekayı kullandıklarını belirtmiştir. Neredeyse yarısı (%49) ise yapay zekaya nihai içerik oluşturmak için güvendiklerini söylemiştir. Daha spesifik olarak, bu araçların şu alanlarda kullanıldığı görülmektedir: resim oluşturma (%69), metin oluşturma (%58), ses/seslendirme (%50), chatbotlar (%37), kodlama (%36).
“ Pazarlama dünyası yapay zekayı keşfediyor: %73’ü generatif AI araçlarını kullanıyor ”
B2B şirketleri yapay zeka kullanımında öncüdür. B2B şirketlerinin %78’i kullanırken, B2C şirketlerinin yalnızca %65’i kullanmaktadır.
Kullanılmamasının nedeni ise, kullanmayanların tam yarısı etkili kullanmak için gereken takım eğitimi nedeniyle kullanmadıklarını belirtmiştir. Bu araçları kullanmayanların %45’i maliyeti, %45’i de gizlilik ve güvenlik endişelerini neden olarak göstermiştir.
En sık kullanılan araçlar arasında ChatGPT (%55), Copy.ai (%42), Jasper.AI (%36), Peppertype.ai (%29), Lensa (%28), DALL-E (%25), Midjourney (%24) yer almaktadır.
Botco.AI tarafından Mart ayında yapılan ankete göre, 1.000 B2B ve B2C pazarlama profesyoneli arasında gerçekleştirildi ve bunların üçte ikisi 100 veya daha fazla çalışana sahip şirketlerden geldi.
pazarlama sektöründe üretken yapay zeka araçlarının kullanımı hızla artmaktadır ve bu araçların kullanımının artarak devam etmesi beklenmektedir.
B2B ve B2C pazarlama yöneticilerinin %73’ü, şirketlerinin metin, resim, video veya diğer içerikleri oluşturmaya yardımcı olmak için üretken yapay zeka araçlarını kullandıklarını belirtiyor. Botco.AI tarafından yapılan yeni bir araştırmaya göre, kullanmayanların %31’i bir yıl içinde ve %46’sı iki yıl içinde kullanmayı bekliyor.
Yapay zeka, pazarlama teknolojisinde yeni bir konu değil. En az bir on yıldır bir parçasıdır. Ancak OpenAI’nin geçen Aralık ayında ChatGPT’yi piyasaya sürmesinden bu yana, üretken yapay zeka / sohbet botları martech’te her yerde. Şu anda, o kadar çok AI destekli ürün, özellik ve platform piyasaya sürülüyor ki, haftalık bir özet yayınlamaya başladık.
Anketin sonuçlarına göre, anket katılımcılarının üçte ikisi, üretken yapay zekayı beyin fırtınası oturumları, ilk taslaklar ve ana hatlar için kullanıyor. Neredeyse yarısı (%49), son içeriği üretmek için AI’a güveniyor. Daha spesifik olarak, AI araçları şu amaçlarla kullanılıyor:
Resim oluşturma %69
Metin oluşturma %58
Ses/sesli %50
Sohbet botları %37
Kodlama %36
B2B, %78 oranında kullanımı benimseyerek, AI kullanımında öncülük ediyor, B2C şirketlerinin ise %65’i AI kullanımını benimsemiş durumda.
Henüz kullanmayanların nedenleri arasında, kullanımı etkili bir şekilde kullanmak için gereken ekip eğitimi (%50), maliyet (%45) ve gizlilik / güvenlik endişeleri (%45) gibi nedenler bulunuyor.
Kullanılan en yaygın araçlar arasında ChatGPT (%55), Copy.ai (%42), Jasper.AI (%36), Peppertype.ai (%29), Lensa (%28), DALL-E (%25) ve Midjourney (%24) bulunuyor.
Botco.AI, Mart ayında 1.000 B2B ve B2C pazarlama uzmanını anket yoluyla araştırdı. Anket katılımcılarının üçte dördü, 100 veya daha fazla çalışana sahip şirketlerden geldi.
Etiketlendi:
- Yapay Zeka
Önceki Yazı
Sonraki Yazı
Ne düşünüyorsunuz?
Fikrini bilmek güzel. Yorum bırakın.