Reklam teknolojisi platformu Lunio’nun yaptığı derinlemesine bir araştırmaya göre, reklamverenler, botlar ve sahte tıklamalar gibi geçersiz web trafiğine her zamankinden daha fazla bütçe ayırmaya hazırlanıyor. Lunio, müşteri tabanındaki 60.000 reklam hesabından 2,6 milyar ücretli reklam tıklamasını ve 104 milyar gösterimi analiz ederek, gelecek yıl 59 milyar £’dan fazla reklam harcamasının geçersiz trafik nedeniyle boşa gideceğini tespit etti.
Araştırma, Google, Meta, LinkedIn ve X/Twitter gibi büyük reklam kanallarındaki tüm ücretli trafiğin %8,5’lik önemli bir kısmının 2022 yılı genelinde geçersiz olduğunu ortaya koydu. Bu da, kabaca 12 web sitesi tıklamasından birinin boşa harcandığı anlamına geliyor. LinkedIn’in %25 ile en yüksek geçersiz trafik oranına sahip olduğu belirlendi, bu da platformdaki sahte tıklamalar nedeniyle tahmini 1 milyar £’dan fazla reklam harcamasının boşa gideceği anlamına geliyor.

Lunio’nun kurucu ortağı ve CEO’su Neil Andrew, konuyla ilgili olarak, “Botlar, sahte kullanıcılar ve sahte tıklamalar giderek daha yaygın hale geliyor” dedi. Andrew ayrıca, bu durumun bütçelerin anında boşa harcanmasına, CRM’lerin kirlenmesine, analitiğin bozulmasına, satış ekiplerinin zaman ve enerjisinin boşa harcanmasına neden olduğunu vurguladı. Bu durumun toplamda 169 milyar £’a kadar yüksek gelir kaybına neden olabileceğini tahmin ettiklerini belirtti.
Andrew, “Pazarlamacıların reklam harcaması verimliliğini en üst düzeye çıkaracakları ve sahte reklam etkileşimi kaynaklarını ortadan kaldıracakları yeni bilgilere ihtiyaç duyduklarını” ifade etti. “Pazarlamacıların her tıklamanın, gösterimin ve yerleştirmenin gerçek değer sağladığı bir dijital reklamcılık ekosisteminden yararlanabilmesinin tek yolu budur” diye ekledi.
Genel olarak, geçersiz trafiğin işletmelere 2024 yılı boyunca toplam 168,6 milyar £ gelir fırsatı kaybına yol açması bekleniyor; bu, 2022’ye göre %33’lük bir artışı temsil ediyor.
Etiketlendi:
- Reklam
Ne düşünüyorsunuz?
Fikrini bilmek güzel. Yorum bırakın.