PwC tarafından yapılan araştırmaya göre, 2022 yılında Türkiye’de eğlence ve medya sektörü toplamda 5,5 milyar dolarlık bir büyüklüğe ulaştı. Bu büyüklüğün içinde internet reklamcılığından elde edilen gelir ise 1,6 milyar dolar olarak kaydedildi. PwC tarafından yayımlanan Küresel Eğlence ve Medya Sektörüne Bakış 2023-2027 raporuna göre, dünya genelinde eğlence ve medya sektörünün toplam geliri önceki yıla göre yüzde 54 artarak 2,3 trilyon dolara yükseldi. Bu büyümenin 2021 yılında Covid-19’un etkisiyle yüzde 10,6 büyüme kaydedildikten sonra 2022’de yavaşladığı belirtiliyor.
Araştırma, 53 bölgede 13 eğlence ve medya segmentini incelemekte olup, reklam verenler ve tüketicilerin medya harcamalarıyla ilgili analizler ve gelecek 5 yıla ilişkin tahminler içermektedir. İnternet reklamcılığı sektörünün hala yükselişte olduğu, oyun sektörünün de büyüme potansiyeline sahip olduğu ve teknolojinin sektördeki önemli bir itici güç olduğu vurgulanmaktadır. Ayrıca, kişiselleştirilmiş öneriler sunan platformlara olan aboneliklerin arttığı, ücretli kullanıcı sayısının arttığı ve yapay zeka ile ilgili platformlara yapılan harcamaların artmasının beklendiği belirtiliyor.
PwC Türkiye Eğlence ve Medya Sektörü lideri Murat Çolakoğlu, araştırma bulgularına göre sektörün pandemi sonrası hızlı bir büyüme yaşadığını ancak bu büyümenin gelecek 5 yıl içinde yavaşlama eğiliminde olabileceğini ve bu nedenle şirketlerin yeni stratejiler geliştirmeye odaklanmaları gerektiğini açıklamıştır.
Türkiye özelinde ise, 2022’de 5,5 milyar dolarlık sektör büyüklüğünün önemli bir kısmının mobil internet erişiminden elde edilen gelirlerden geldiği belirtiliyor. İnternet reklamcılığının e-ticaret ve dijital platformlardaki büyüme ile güçlendiği ve gelirlerinin 2027’ye kadar yıllık yüzde 8,6 CAGR ile artması öngörülüyor. Ayrıca, TV reklam pazarının hala önemli olduğu ve 2022’de yüzde 35 büyüdüğü ancak büyüme hızının yavaşlayabileceği ifade ediliyor. Podcast segmentinin de 2022’de dinleyici sayısının yüzde 13,8 artarak 11 milyona ulaştığı belirtiliyor.
Türkiye’de Dijital Reklam Gelirleri 1,6 milyar Dolara Ulaştı
Türkiye’de 2022 yılında internet reklamcılığı pazarının toplam gelirleri 1,6 milyar dolar seviyesine ulaştı ve bu gelirlerin 2027 yılına kadar yıllık yüzde 8,6 bileşik büyüme oranıyla artarak 2,3 milyar dolara ulaşması bekleniyor.
Podcast sektörü Türkiye’de hızla büyümeye devam ediyor. Aylık dinleyici sayısı, 2022 yılında 11 milyona yükselerek 2021’e göre yüzde 13,8 artış gösterdi.
Müzik, radyo ve podcast pazarı, 2022’de 125 milyon dolarlık bir toplam gelire ulaştı. Bu pazarın, tahmin dönemi boyunca yüzde 11,6 CAGR ile büyüyerek 2027 yılında 217 milyon dolara ulaşması öngörülüyor. E-ticaret ve dijital platformlardaki artan aktivite, şirketlerin reklam harcamalarını artırmasına neden olacak. Bu nedenle reklamcılığın 2025 yılında tüketici harcamalarını geride bırakması öngörülüyor. İnternet reklamcılığı kategorisi, 2022’de yüzde 8,1 büyüyerek büyümenin ana itici güçlerinden biri oldu.
Küresel reklamcılık gelirleri, 2022’den 2027’ye kadar yıllık yüzde 4,5 bileşik büyüme oranıyla artarak 763,7 milyar dolardan 952,6 milyar dolara ulaşması bekleniyor. Bu trend, reklamcılığın eğlence ve medya sektöründe en büyük kategori haline gelme yolunda olduğunu gösteriyor. Ayrıca, internet erişimi kategorisinin de 2026’da tüketici harcamalarını geride bırakması bekleniyor.
Rapor, tüketicilerin eğlence ve medya harcamalarının genel harcamalar içindeki payının azalacağını ve kişi başı tüketici harcamalarının 2023’te yüzde 0,53’ten 2027’de yüzde 0,45’e düşeceğini öngörüyor. Bu durum, reklamcılığın etkisinin arttığı bir ortam yaratıyor ve sektör liderlerine stratejilerini yeniden değerlendirme ve değiştirmeleri gerektiğini işaret ediyor.
Büyüme alanları
Raporun ana vurgusu, büyüme potansiyelinin yüksek olduğu alanlara odaklanmaktadır. Bu alanlar şu şekildedir:
Reklamcılık
Reklamcılık sektörü önemli bir yükseliş yaşamaktadır. Özellikle ABD’deki büyük geleneksel TV pazarında, reklam harcamaları kablolama TV üyelikleri ve diğer abonelik gelirlerini geçerek 2023 yılında önemli bir dönüm noktasına ulaşması beklenmektedir. Bu sektör, 1 trilyon ABD dolarına ulaşacak ilk kategori olma yolundadır.
Oyunlar
Oyun sektörü, küresel eğlence ve medya endüstrisinin en büyük güçlerinden birini temsil etmektedir. Gençlerden başlayarak tüm demografik grupların ilgisini çekmeye devam eden bu sektör, yaratıcılık, reklamcılık ve tüketici harcamaları alanlarında büyümeye devam etmektedir. 2023 yılında 227 milyar ABD doları olan toplam oyun gelirinin 2027’de %7,9’luk yıllık bileşik büyüme oranı ile 312 milyar ABD dolarına ulaşması beklenmektedir. Bu güven artışı, reklamcılık gelirlerinin 2022-2027 arasında neredeyse ikiye katlanmasını ve 2025 yılında 100 milyar ABD dolarına ulaşmasını desteklemektedir.
Canlı olan herşey
Eğlence ve medya sektörü, uzun bir dönemin ardından yüz yüze deneyimlerin azaldığı bir dönemden geçmiş olsa da, canlı etkinlik sektörleri büyümeye devam etmektedir. Tüm tüketici alanlarındaki yüz yüze etkinlik alt sektörlerini dikkate aldığımızda, pandemi öncesi seviyelere 2024 yılında ulaşılması ve toplam gelirin 2019’daki 66,6 milyar ABD dolarından 68,7 milyar ABD dolarına yükselmesi beklenmektedir. Canlı deneyim gelirleri 2027’ye kadar %9,6’lık yıllık bileşik büyüme oranı ile artış gösterecektir. Bu, toplam tüketici geliri için tahmin edilen %2,4’lük yıllık bileşik büyüme oranının dört katıdır.
Ne düşünüyorsunuz?
Fikrini bilmek güzel. Yorum bırakın.