Publicis Norveç, BM Logosunu İklim Değişikliği Uyarısıyla Güncelledi
Dubai’de düzenlenecek olan COP28 (Birleşmiş Milletler İklim Değişikliği Konferansı), 30 Kasım – 12 Aralık tarihleri arasında gerçekleşirken, Publicis Norveç ajansının tasarımcıları, deniz seviyelerinin yükselmesi konusunda dikkat çekmek amacıyla 78 yıldır değişmeyen BM logosunu yeniden tasarlama girişiminde bulundu.
Zeytin dallarından oluşan taçla çevrelenmiş dünya haritasını karakterize eden BM logosu, deniz seviyesinin yükselmesine dair öne çıkan tahminlere dayanarak belirli değişikliklere tabi tutuldu.
Gözlemlere göre, harita üzerinde kıtaların kıyılarının küçültüldüğü ve bazı ülkelerin haritadan kalıcı olarak silindiği görüldü, özellikle Maldivler ve Bahamalar gibi. Ayrıca, Hindistan’da Kalküta, Tayland’da Bangkok, Mısır’da İskenderiye ve Hollanda’da Amsterdam ve Rotterdam gibi birçok şehrin, sular altında kalacak kadar gömüldüğü belirlendi.
Ajansın yaratıcılarından Ole Andreas Finseth’in açıklamasına göre, bu tasarım değişikliğinin amacı, iklim değişikliği konusunda farkındalık yaratmak ve gerçekçi bir etki bırakmaktı. Projenin detaylarına ulaşmak için theclimatechangedlogo.com adresini ziyaret edebilirsiniz.
Ne düşünüyorsunuz?
Fikrini bilmek güzel. Yorum bırakın.