Barilla kampanyası, ikonik Barilla Classic makarnasını kullanarak yemek zamanlarının önemini ve modern yaşamın getirdiği kopukluklar karşısında sevdiklerimizle birlikte geçirilen anların değerini vurguluyor.
Günümüzde öğle veya akşam yemeklerindeki dikkat dağıtıcı unsurların, aile üyelerinin birbirleriyle olan bağlarını zayıflattığı bir gerçektir. Barilla için 3Gem tarafından yapılan bir ankete göre, dünya genelindeki tüketicilerin yaklaşık yarısı (%49), sevdikleriyle daha fazla zaman geçirerek mutluluklarının artacağına inanıyor. Araştırma sonuçlarına göre, nüfusun üçte biri (%36) aynı yemeği paylaşmanın insanlar arasındaki yakınlığı artırdığını düşünüyor.
Bu içgörüler doğrultusunda Barilla, kreatif ajans LePub ile işbirliği yaparak insanları yemek masasında bir araya getirme amacını taşıyan bir kampanya geliştirdi.
Günümüzde hızlı yaşam temposu ve çeşitli dikkat dağıtıcı unsurlar, ailelerin birlikte keyifli yemek zamanları yaşamasını zorlaştırıyor. Barilla’nın yeni kampanyası, bu zorlukların üstesinden gelmek ve sevdiklerimizle bağlantı kurmayı yeniden sağlamak için mükemmel bir fırsat sunuyor. Kampanya, bir aileyi odadan odaya dolaşan bir kamera aracılığıyla takip ederek, ailenin yemek masasında bir araya geldiği sahneleri gösteriyor. Bu sahnelerde, aile üyeleri, dikkat dağıtıcı unsurlar yerine lezzetli Barilla makarnasıyla meşgul.
80’lerin sinematografisinden esinlenilen film, izleyicilerin evin içindeki her odanın sırlarını keşfetmelerini sağlayarak merak uyandırmayı hedefliyor. Kamera, odadan odaya geçerken dikkat dağıtıcı nesneleri ortaya çıkarıyor ve nihayetinde ailenin birlikte yemek yediği masaya odaklanıyor.
Barilla Pazarlama Direktörü Ilaria Lodigiani, kampanya hakkında yaptığı açıklamada, “Yemeklerin insanları bir araya getirdiğine olan inancımızı güçlü bir şekilde hissediyoruz ve paylaşmanın önemini vurgulayarak bu mesajı iletmeyi amaçlıyoruz. Bu kampanya, dijital dünyanın getirdiği uzaklaşma eğilimini tersine çevirerek insanları mutfakta bir araya gelmeye ve unutulmaz anlar yaşamaya teşvik edecek” dedi.
LePub Global CEO’su ve Publicis Worldwide Global CCO’su Bruno Bertelli ise “Günlük yaşantımızda yemekler sırasında dikkatimizin dağıldığını belirleyen bulgular, yaratıcı çalışmamız için sağlam bir temel oluşturdu. İtalyan kültüründen gelen sofra etrafında bir araya gelme ritüeli, fikirlerin paylaşıldığı, sosyalleşmenin ve bağların güçlendiği bir alan haline gelmiştir. Barilla’nın kampanyası, bu değeri ve birlikteliği vurgulayarak yemek zamanlarını bir kutlama anına dönüştürüyor” şeklinde konuştu.
Ne düşünüyorsunuz?
Fikrini bilmek güzel. Yorum bırakın.