Günümüzde kedi sahiplerinin yarısının kedilerini düzenli sağlık kontrollerine götürmediği ve bu durumun kedilerin gizlediği hastalık semptomları nedeniyle ciddi sağlık sorunlarına yol açtığı belirtiliyor. Bu konuda önemli bir farkındalık kampanyası olan “Kedinizi Veteriner Hekimine Götürün” girişimi, Royal Canin tarafından sekiz yıldır sektörel dernekler ve veteriner hekimlerle işbirliği içinde düzenleniyor. Kampanya, kedilere düzenli sağlık kontrolleri yapmanın yaşamsal bir önem taşıdığına vurgu yaparak kedi sahiplerini harekete geçmeye çağırıyor.
Bu ulusal farkındalık kampanyası, aynı zamanda koruyucu hekimlik uygulamalarının önemine dikkat çekmeyi hedefliyor. Kampanya kapsamında, sosyal medyada #kedimklinikte etiketiyle yapılan her sağlık kontrolü paylaşımı karşılığında 1 kg mama bağışı sahipsiz hayvanlara ulaştırılıyor. Royal Canin Kurumsal İlişkiler Direktörü Çağla Çavuşoğlu, kampanyanın amacını, “Kedinizi Veteriner Hekimine Götürün” girişimini şu şekilde açıklıyor: “Kedilerin sağlığı için düzenli veteriner hekim kontrollerinin önemine dikkat çekerken, hayvan sahipleri nezdinde sorumlu hayvan sahipliğinin teşvik edilmesini amaçlıyoruz. Kampanyamız kapsamında bugüne kadar binlerce canlının yaşamına olumlu olarak dokunmayı başardık.” Kampanyanın destekçileri arasında önemli veteriner hekimlik dernekleri de bulunuyor. Veteriner hekimlerin videolar aracılığıyla yaptıkları çağrılar ve kliniklerde yer alan kampanya materyalleri, kampanyanın daha geniş bir kitleye ulaşmasını sağlıyor. Kedilerin veteriner klinik ziyaretlerinde yaşadıkları stres, kedi sahiplerinin en büyük zorlandığı konu olarak öne çıkıyor.
Ancak Royal Canin Türkiye Marka ve Dijital Pazarlama Direktörü Koray Ramis, bu sürecin doğru yönetilebileceğini belirterek, kedi sahiplerine ufak adımlar ve ek önlemlerle yardımcı olabileceklerini ifade ediyor.
Kedi sahipleri arasında, veteriner klinik ziyaretlerinde yaşadıkları stresin, özellikle muayene öncesi ve sırasında kedilerinin stresi ile birleşerek, önemli bir zorluk olduğu ortaya çıktı. Araştırma sonuçlarına göre, her 10 kedi sahibinin 7’si, kedilerini daha sık düzenli sağlık kontrollerine getirebilmek için sürecin daha az stresli olmasını dilediklerini ifade ediyor.
Royal Canin Türkiye’nin Marka ve Dijital Pazarlama Direktörü Koray Ramis, bu konuda atılacak küçük adımlar ve alınacak ek önlemlerle sürecin daha iyi yönetilebileceğine dikkat çekiyor. Ramis, “Kedinizi Veteriner Hekimine Götürün” kampanyası kapsamında, doğru bilgi ve farkındalığı artırmak amacıyla royalcanin.com internet sitesini ve YouTube hesabını bir dijital kütüphane olarak kullanmaya başladıklarını belirtiyor. Ramis, sözlerine şunları ekliyor: “Çoklu kanal stratejimizi kullanarak, online ve offline kanalları hedef kitlemize uygun bir şekilde entegre ederek kampanya mesajımızın daha geniş bir kitleye ulaşmasını sağladık. Bu yıl, bilimsel verilere dayalı ve merak uyandıran iletişim stratejileriyle farkındalığı daha geniş kitlelere ulaştırmayı hedefledik.”
Kampanyanın bir parçası olarak, İstanbul’un yoğun metro istasyonlarında, “Kediler 9 Canlı Değildir” ana temasıyla sekiz farklı araştırma sonucuna dayanan bir iletişim çalışması yürüttüklerini söyleyen Ramis, aynı zamanda influencer’lar aracılığıyla da farkındalık yaratmaya odaklandıklarını ifade ediyor. #kedimklinikte etiketiyle desteklenen bu hareket, sorumlu kedi sahipliğini teşvik ederek kedi sahiplerini veteriner hekimlerine yönlendirmeyi amaçlıyor. Ayrıca, Royal Canin Türkiye Bilimsel İletişim ve İlişkiler Müdürü Veteriner Hekim Tilbe Babakıray’ın, Kedim Klinikte Farkındalık Ayı’na özel soruları cevaplandırdığı bir canlı yayın düzenlediklerini belirten Ramis, bu yayında kedi beslenmesi, sağlık ve bakım konularını ele aldıklarını vurguluyor.
Ramis, son olarak, “Kampanyamızı her yıl daha da büyüterek devam ettiriyoruz. Kedi sahiplerinin davranışlarını değiştirerek düzenli sağlık kontrollerinin ne kadar önemli olduğunu anlatmak, hayvanlar için daha iyi bir dünya yaratma hedefimize ulaşmada önemli bir adım” diyor.
https://www.instagram.com/p/Ct06mlpI07Q/?utm_source=ig_web_copy_link&igshid=MzRlODBiNWFlZA%3D%3D
Ne düşünüyorsunuz?
Fikrini bilmek güzel. Yorum bırakın.