Japonya'da Elektrikli Araçlar Trafik Işıklarında Kablosuz Şarj İle Daha Uzun Menzil Elde Edebilir
Japonya’da yapılan yeni bir araştırma, elektrikli araçların menzilini artırmak amacıyla ilginç bir çözüm sunuyor: trafik ışıklarında beklerken kablosuz şarj. Tokyo’nun hemen dışındaki Kashiwa şehrinde gerçekleştirilecek bir pilot programla, uygun teknolojiye sahip elektrikli araçlar, trafik ışıklarında beklerken sadece 10 saniyede kablosuz olarak şarj olabilecekler. Bu kısa süre zarfında alınacak enerjinin araca yaklaşık 1 km ek menzil sağlayabileceği öngörülüyor.
Tek başına 1 km’lik ek menzil belki çok büyük bir artış gibi görünmeyebilir, ancak başarılı denemelerin ardından şehir genelinde bu teknolojinin uygulanması, gün içinde sık sık durulan trafik ışıklarında 20-30 kilometre ekstra menzil sağlayabilir. Araştırmacılar, güç kaynağı sisteminin araç algılama teknolojisi sayesinde boşa harcanan bekleme gücünü en aza indirebildiğini belirtiyorlar.
Ancak, bu yenilikçi çözümün başarılı olabilmesi için, yol yüzeyine entegre edilen kablosuz şarj teknolojisinin günlük trafiğin yoğunluğuna dayanabilecek dayanıklılığa sahip olması gerekiyor. Bu nedenle, özel bobinlerin sağlamlığı ve dayanıklılığı üzerine gerçekleştirilecek denemeler kritik öneme sahip.
Kablosuz şarj konsepti daha önce de gündeme gelmiş olsa da, çoğu mevcut sistem aracın belirli bir şarj noktasına hassas bir şekilde park etmesini gerektiriyor. Bu, sürücülerin sürekli olarak mükemmel hizalamayı sağlamalarını ve genellikle yavaş şarj hızlarıyla başa çıkmalarını gerektiriyor.
Örneğin, Birleşik Krallık’ta yapılan bir denemede, elektrikli taksilerin beklerken kablosuz şarj olabilmesi için özel bir uyarlama yapıldı. Aynı şekilde, Volvo, Göteborg’da elektrikli taksilerin şarj edilebileceği benzer bir teşvik programını başlattı ve kablosuz teknolojisinin hızlı şarj imkanı sunduğunu iddia etti.
Tokyo Üniversitesi’nin şirketlerle ortaklık yaptığı pilot program, şarj bobinlerinin asfaltın üzerine yerleştirildiği ilk araştırma olma özelliği taşıyor. Eğer bu pilot program başarılı olursa, kablosuz şarj teknolojisi, elektrikli araç endüstrisi için önemli bir avantaj olabilir. Üreticiler, araç sahiplerinin sürekli küçük dozlarda şarj alabileceklerine güvenerek daha hafif ve daha ucuz bataryalar kullanabilir, bu da giriş maliyetlerini düşürebilir.
Ayrıca, kablosuz şarjın yaygınlaşması durumunda, şarj altyapısının sınırlı olmadığı, hantal şarj istasyonlarına bağlı olmadığı bir geleceği beraberinde getirebilir. Araç sahipleri, trafik ışıklarında veya kamusal alanlarda park ederken kablolarla uğraşmadan şarj yapabilirler. Kartsız ödeme sistemlerinin yaygınlaşması da ayrıca küçük yüklemeleri takip etmeyi kolaylaştırabilir ve bu da kullanıcılar için pratik bir çözüm sunabilir. Tokyo Üniversitesi’nin pilot programının başarılı olması durumunda, bu kablosuz şarj teknolojisi, gelecekteki elektrikli araçların günlük hayatımıza daha fazla entegre olmasına katkı sağlayabilir.
Etiketlendi:
- Teknoloji
Sonraki Yazı
Ne düşünüyorsunuz?
Fikrini bilmek güzel. Yorum bırakın.