Sosyal medya alanında yaşanan sürekli değişim, pazarlama ve iş stratejilerinin şekillenmesinde önemli bir rol oynamaktadır. Teknolojinin gelişimi, özellikle CRM platformları gibi araçların kullanımıyla birleşerek, bu alandaki profesyoneller için önemli fırsatlar sunmaktadır. Sosyal medya, bilgi edinme, etkileşim kurma ve destek alma konularında giderek daha baskın bir rol üstlenmiştir.
Bu eğilim, hatta Z kuşağını bile kapsayacak şekilde, geleneksel arama motorlarının yerine sosyal medya platformlarını tercih etme şeklinde kendini göstermektedir.
Bu bağlamda, HubSpot’un Brandwatch Consumer Research iş birliğiyle oluşturduğu 2023 Sosyal Medya Trendleri raporu, sosyal medya alanındaki en önemli 7 trendi belirlemiştir.
Söz konusu 7 trend, pazarlama ve iş stratejilerinin devamlı evrilen manzarasını yansıtarak, CRM platformlarının entegrasyonu ve bu teknolojilerden en iyi şekilde faydalanma yeteneğinin bu yeni gerçeklikte pazarlama profesyonelleri için ne kadar kritik olduğunu göstermektedir.
İşte 2023 için sosyal medyadaki trendler
1.Tüketiciler ağları müşteri hizmetleri kanalı olarak kullanır
Sosyal medyanın ticaret alanında giderek daha etkili hale gelmesi, şirketlerin müşteri hizmetlerini bu platformlarda güçlendirmesini zorunlu hale getiriyor. 2023 yılına gelindiğinde, pazarlama profesyonellerinin %84’ü, müşteri hizmetleri için tercih edilen kanalın sosyal medya olacağına inanmaktadır.
Etkin bir müşteri hizmeti sunmak, marka imajını olumlu yönde etkileyerek müşteri sadakatini artırabilir. Ancak, aynı şekilde, yetersiz veya olumsuz müşteri hizmetleri, markanın itibarına ciddi zarar verebilir.
2. Elektronik ticaretin geleceği sosyal ağlardan geçiyor
Rapor sonuçlarına göre, görüntü tabanlı platformlar, özellikle Instagram ve TikTok, e-ticaret için oldukça etkili kanallar olarak kanıtlanmıştır. Pazarlamacıların büyük çoğunluğu (%80), tüketicilerin satın alma işlemleri için markaların web siteleri veya üçüncü taraf pazar yerleri yerine sosyal medya uygulamalarını tercih ettiğini belirtmektedir.
En popüler platformlar arasında, Instagram (%33) ve Facebook (%25) yatırım getirisi yüksek olmaları ve gelişmiş araçlara sahip olmaları nedeniyle öne çıkmaktadır. Bu platformları sırasıyla YouTube (%18), TikTok (%12) ve Twitter (%6) takip etmektedir.
3. Pazarlama ekipleri, ünlülerle iş birliği yapmayı tercih ediyor
Genç kitlelere ulaşmanın etkili bir yolu olarak influencer pazarlama stratejisi giderek daha fazla kabul görmekte ve Z kuşağı için ürün keşfi konusunda temel bir yöntem haline gelmiştir.
Araştırmalar, pazarlamacıların %80’inin, takipçi sayısı 1 milyondan az olan profillerle işbirliği yaptığını göstermektedir. Ayrıca, 18 ile 54 yaş aralığındaki kullanıcıların %21’i, bir influencer’ın önerisi doğrultusunda ürün satın aldıklarını belirtmektedir. Popülerlik sıralamasına göre en yaygın kullanılan platformlar ise sırasıyla Instagram (%27), Facebook (%19) ve YouTube (%18) olarak öne çıkmaktadır.
4. Sosyal ağlar, arama motoru optimizasyonu için bir sonraki büyük fırsatı temsil ediyor
Sosyal medya platformları, markalar hakkında bilgi edinmek isteyenler için giderek daha önemli referans noktaları haline geliyor. 18-54 yaş arasındaki tüketicilerin yaklaşık dörtte biri (%25), Z kuşağının ise %35’i ilk tercih olarak sosyal medya ağlarını kullanıyor. Bu eğilime cevaben, pazarlamacıların %89’u sosyal medya aramayı stratejilerinin merkezi bir unsuru olarak değerlendiriyor.
Markalar, profil etkinliğini artırmak amacıyla ilgili anahtar kelimeleri ve etiketleri kullanmaya, aynı zamanda kullanıcı adlarını farklı platformlar arasında tutarlı şekilde yönetmeye odaklanıyor.
5. Eğlenceli, yakın ve güncel içerik galip geliyor
Kullanıcılar tarafından oluşturulan içerik, en yüksek getiriyi sağlamak ve sağlam bir sosyal medya topluluğu inşa etmek için artık kaçınılmaz bir gereklilik haline geldi. Bu alandaki öncelikler arasında, yakınlardan ilham alan içerikler (%16) öne çıkıyor. Bunun hemen ardından, güncelliği yakalayan içerikler (%15) geliyor. Aynı şekilde, eğitici ve bilgilendirici içerikler (%14) de izleyicilere değer katmada önemli bir rol oynuyor. Son olarak, etkileşimi teşvik eden içerik türleri (%13), izleyici katılımını artırmak için stratejiler arasında yer alıyor.
6. Kısa videolar önemli iş sonuçları sağlıyor
7. Instagram, en yüksek yatırım getirisini sağlayan sosyal medya platformu
Z Kuşağı arasında TikTok’un büyümesine rağmen, Instagram 2023 yılına kadar en yüksek büyüme potansiyeline sahip sosyal ağ olmaya devam ediyor.
Hem Instagram hem de Facebook, daha etkili algoritmalara sahip olmanın yanı sıra yüksek yatırım getirisi, artan etkileşim oranları ve kaliteli müşteri adayları sunarak kendilerini kanıtladılar. Bu nedenle, bu yıl Instagram’ı kullanan pazarlamacıların %51’i, yatırımlarını bu platformda artırma niyetindeler.
Etiketlendi:
- Teknoloji
Önceki Yazı
Ne düşünüyorsunuz?
Fikrini bilmek güzel. Yorum bırakın.