Lamborghini, Otomobil Meraklıları İçin Hibrit Süper Spor Modelini Tanıttı !
İtalyan otomobil devi Lamborghini, ilk tam elektrikli aracını piyasaya sürmeye henüz hazır değil. Ancak, otomobil meraklılarının bekleyişini kolaylaştıracak bir hibrit süper spor otomobili tanıttı.
Monterey Otomobil Haftası’nda düzenlenen etkinlikte Lamborghini’nin Baş Teknoloji Sorumlusu ( CTO ), standın arkasındaki gölgeye çekilerek “Güneş gerçekten çok tehlikeli!” sözleriyle dikkat çekti. Etkinlikte, Lamborghini’nin yeni süper spor otomobili Temerario, güneşin altında zümrüt yeşili rengiyle gözleri kamaştırdı.
2022 yılından bu yana Lamborghini’de görev yapan CTO, bu yeni aracın gelişim sürecinin dört buçuk yıl önce başladığını ve son 36 ayda yoğunlaştığını belirtti. Lamborghini’nin on yıldır piyasada olan Huracán modelinin yerini alan Temerario, güç, yol tutuşu ve teknoloji açısından önemli yenilikler sunuyor. Huracán yıllar içinde birçok kez güncellendi ancak Temerario, selefini geride bırakacak şekilde tasarlandı.
Temerario’nun kalbinde 4.0 litrelik V8 motor bulunuyor. Ancak bu motor, eklenen iki turboşarj ile önemli bir güç artışı sağlıyor. Lamborghini’nin Urus SUV modelinde kullanılan Audi kaynaklı motoru andırıyor olsa da CTO, bu motorun tamamen yeni olduğunu ve Urus’un motoruyla hiçbir parçasının aynı olmadığını vurguladı. Lamborghini, bu motoru iki ana hedefle geliştirdi: 10.000 devir/dakika hızına ulaşmak ve eşsiz bir ses deneyimi sunmak için.
CTO, bu motorun sürüş deneyimini “tüyleri diken diken eden” bir sesle tanımladı ve motorun torkunun ( bir cismin etrafında dönmesine neden olan kuvvetin ölçüsüdür. ) da benzersiz olduğunu belirtti. Turboşarjların, torku artırabileceğini ancak eğlence faktörünü her zaman artırmadığını söyleyen CTO, motorun büyük turboşarjlara dayandığını ve bu durumun gaz pedalına bastığınızda aracın hızlanmasında kısa bir gecikmeye neden olabileceğini ifade etti.
Lamborghini, yeni süper spor otomobili Temerario’yu geliştirirken, performansı artırmak amacıyla bir hibrit sistem ekledi. Bu sistemde, eksenel akı motorlarından üç adet bulunuyor. İkisi ön aks üzerinde yer alarak ön tekerlekleri çalıştırıyor, üçüncü motor ise yeni V8 motorun krank miline doğrudan bağlı. Bu hibrit yapı, aracın toplamda 907 beygir gücü ve 538 pound-feet tork üretmesini sağlıyor. Huracán modeline kıyasla, bu değerler önemli bir artış gösteriyor. Hibrit sistemin tek başına sağladığı güç ise 295 beygir olarak belirtiliyor. Temerario’nun 0’dan 100 km/sa hıza ulaşması sadece 2.7 saniye sürüyor ve aracın maksimum hızı 338 km/sa olarak açıklandı.
Temerario’nun hibrit sistemi, aracın çekiş kontrolü üzerinde de büyük bir etkiye sahip. CTO, bu sistemin Lamborghini’nin 1.001 beygir gücündeki diğer hibrit modeli Revuelto’ya benzer bir mimariye sahip olduğunu ancak iki aracın farklı özelliklerinden dolayı yazılım paylaşımlarının minimum düzeyde olduğunu belirtti. Örneğin, Revuelto ve Temerario, aynı hibrit sistem stratejisine sahip olsa da ağırlık dağılımı, iz genişliği ve dingil mesafesi gibi farklılıklar, yazılım uygulamalarını tamamen ayrı tutmayı gerektiriyor.
Temerario’nun gelişmiş hibrit sistemi, araç aşırı hızlandığında çekiş kontrolünü sağlamak için rejeneratif frenleme yaparak arka elektrik motorunu devreye sokuyor. Bu motor, V8 motorundan gelen fazla gücü bataryaya aktarırken, aynı zamanda aracın yoldan çıkmasını önlüyor.
Temerario, Lamborghini standında güneşin altında muhteşem görünse de bu yıl bir eksiklik hissediliyordu: tamamen elektrikli Lamborghini Lanzador konsepti. Geçtiğimiz yıl tanıtılan bu konsept, SUV benzeri oranlara sahip yüksek bir coupe olarak dikkat çekmişti. Lamborghini’nin 1960’larda ürettiği Espada veya 1970’lerde ürettiği Jarama modellerine bir geri dönüş niteliğinde olan bu tasarım, gelecekteki bir elektrikli aracın öncüsü olarak tanıtılmıştı.
CTO, Lanzador’un geliştirilmesinin hala tam hızla devam ettiğini ve bu modelin piyasaya sürülmesi için belirlenen hedefin on yılın sonlarına doğru olduğunu belirtti. Ancak CTO, bu sürecin sadece mühendislikten ibaret olmadığını, aynı zamanda elektrikli araç pazarının istikrar kazanmasını beklediklerini ifade etti. Lüks elektrikli araçların yüksek amortisman oranları, Lamborghini gibi markaların ürün planlamacılarını endişelendiriyor. Çünkü bu tür pahalı araçlar, bayiden çıkar çıkmaz değer kazanan nadir modeller arasında yer alıyor ve birçok alıcı, bu duruma yatırım gözüyle bakıyor.
Lamborghini CEO’su, Temerario’nun adının 1975 yılında yaşamış cesur bir boğadan alındığını belirtti. CTO ise bu ismin telaffuzunun kendisi için bile zor olduğunu, başta aynanın karşısında bu ismi çalıştığını söyledi.
Lamborghini’nin ilk tam elektrikli aracının piyasaya çıkışı için bir süre daha beklememiz gerekse de, Temerario gibi etkileyici hibrit araçlar, otomobil tutkunlarının heyecanını diri tutmaya yetecek gibi görünüyor.
Lamborghini’nin elektrikli araç dünyasına tam olarak adım atması biraz zaman alacak gibi görünse de, şirketin hibrit teknoloji konusundaki yenilikçi yaklaşımı, otomotiv endüstrisinde dikkat çekmeye devam ediyor. Temerario, sadece bir spor araba değil, aynı zamanda Lamborghini’nin gelecekteki elektrikli ve hibrit araçlar için nasıl bir yol haritası izleyeceğine dair güçlü bir ipucu veriyor. Elektrikli araçların pazarda nasıl bir konum kazanacağı ve lüks otomobil üreticilerinin bu yeni dünyada nasıl yer alacağı ise, önümüzdeki yıllarda daha net anlaşılacak. Bu süreçte, otomobil severler için heyecan verici zamanlar bekliyor.
Etiketlendi:
- Teknoloji
Ne düşünüyorsunuz?
Fikrini bilmek güzel. Yorum bırakın.